Szukaj opinii o...Gdzie?

O nas

Dla klientów
O Programie Jakość Obsługi
Metodologia
Regulamin
Prywatność
Polityka bezpieczeństwa
FAQ
Media
Kontakt

FAQ, czyli odpowiedzi na często zadawane pytania

 

Kliknij na pytanie, by wyświetlić odpowiedź.


DLA KONSUMENTÓW

Ogólne pytania związane z portalem Jakość Obsługi.

  • Co to jest portal Jakość Obsługi?

    Celem  portalu Jakość Obsługi jest pomoc konsumentom w wyborze najlepszych firm, a firmom – w poprawie jakości obsługi.

    Co to oznacza w praktyce? Z jednej strony, na portalu Jakość Obsługi możesz szybko i łatwo uzyskać informacje, które ułatwią Ci życie i oszczędzą czas – wystarczy skorzystać z opinii dodawanych przez osoby w Twojej okolicy.

    Z drugiej strony – Twoja opinia się liczy! Dla firmy jest ważną i cenną wskazówką, co można jeszcze poprawić lub w czym jest naprawdę dobra. Ponadto każda zgłoszona przez Ciebie opinia ma wpływ na wynik firmy i wyróżnienie jej prestiżowym godłem Gwiazda Jakości Obsługi, które przyznajemy najprzyjaźniejszym firmom w Polsce.

  • Czy portal jest darmowy?

    Tak, z portalu Jakość Obsługi można korzystać całkowicie za darmo.

  • Czy firmy płacą za opinie konsumentów?

    Nie, absolutnie żadna firma nie może zapłacić Ci lub w inny sposób wpłynąć na treść opinii lub Twoją ocenę. Jeżeli tak się stało, zgłoś nam taką sytuację jak najszybciej! Firma może jedynie udzielić Ci odpowiedzi, wyjaśniając np. przyczynę problemu lub dziękując za pochwałę – taka odpowiedź pojawi się wówczas na portalu Jakość Obsługi pod Twoją opinią. My także w żaden sposób nie wyróżniamy wybranych firm, nie ukrywamy negatywnych opinii lub komentarzy – każda firma ma równe szanse, aby być jedną z najprzyjaźniejszych firm w Polsce!

  • Co to jest Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów (Polish Customer Satisfaction Index)?

    Na stronie głównej portalu prezentujemy Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów (Polish Customer Satisfaction Index – w skrócie PCSI), określający stopień zadowolenia konsumentów z jakości obsługi w Polsce. Wskaźnik ten jest wyliczany na bazie algorytmu, który poddaje analizie wiele zmiennych, m.in. oceny jakości obsługi zgłaszane przez społeczność milionów konsumentów za pośrednictwem naszego portalu. Wskaźnik PCSI aktualizowany jest w trybie ciągłym i ukazuje wyniki na skali od 0 do 100%.

Zasady rejestracji i uczestnictwa konsumentów.

  • Kto może zarejestrować się na portalu Jakość Obsługi?

    Jako uczestnik może zarejestrować się tylko i wyłącznie osoba fizyczna oraz pełnoletnia. Jeżeli profil uczestnika założy firma, taki profil będzie usuwany, wraz z zamieszczonymi opiniami. Jedna osoba może zarejestrować tylko 1 konto na portalu.

  • Jakie dane są widoczne na portalu Jakość Obsługi?

    Po rejestracji widoczne dla wszystkich będą: Twój nick, miasto, od kiedy jesteś zarejestrowany na portalu oraz ile opinii zgłosiłeś. Oczywiście będą widoczne także wszystkie zamieszczone przez Ciebie opinie, wraz z dodanymi do nich komentarzami i odpowiedzią firmy.

  • Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

    Twoje dane osobowe podlegają ochronie, nie są ujawniane firmom ani jakimkolwiek podmiotom zewnętrznym, są zatem całkowicie bezpieczne.

  • Czy powinienem się czegoś obawiać w związku z uczestnictwem?

    Nie, pod warunkiem, że treść dodawanych przez Ciebie opinii na portalu Jakość Obsługi jest prawdziwa i zgodna z prawem. Pamiętaj, że ponosisz całkowitą odpowiedzialność za treść dodanej opinii.

  • W jaki sposób usunąć konto?

    Jeżeli chcesz usunąć swoje konto, zaloguj się na portalu www.jakoscobslugi.pl, wejdź w swój profil w zakładkę „ustawienia” i kliknij „usuń konto”. Pamiętaj, że w momencie usunięcia konta, wszystkie zgłoszone przez Ciebie do tego czasu opinie, pozostaną na naszym portalu i nie masz możliwości ich usunięcia. Znika jedynie Twój nick, awatar i miejsce zamieszkania.


    Jeżeli nie chcesz otrzymywać od nas newslettera i wiadomości o różnych konkursach, a chcesz zachować konto na portalu, zaloguj się, wejdź w swój profil w zakładkę „ustawienia” i odznacz opcję „newsletter”.

Korzystanie z portalu www.jakoscobslugi.pl.

  • Wyszukanie firm w Twojej okolicy.

    Na stronie głównej widoczna jest mapka, z zaznaczonymi tzw. pinezkami, czyli firmami w Twojej okolicy. Jeżeli chcesz zmienić Twoją lokalizację, kliknij nad mapką przycisk „zmień” przy aktualnej lokalizacji.


    Z boku mapki widoczne są „filtry” w postaci ikonek różnych branż, pozwalające w szybki sposób wyszukać interesujące Cię firmy w okolicy.


    Możesz także wpisać do wyszukiwarki na górze strony interesującą Cię nazwę firmy lub frazę.

  • Informacje o innych użytkownikach.

    Jeżeli jesteś ciekawy, jak oceniają inni użytkownicy w Twojej okolicy, możesz spojrzeć na listę takich użytkowników pod mapką na stronie głównej („oceniają w pobliżu”). Klikając na nick użytkownika, przejdziesz do jego profilu, gdzie znajdziesz listę wszystkich opinii tego użytkownika. Możesz także sprawdzić, jakie firmy polecają, a jakie odradzają użytkownicy w Twoim otoczeniu.

  • W jaki sposób mogę dodać opinię?

    Informacje, w jaki sposób dodasz swoją opinię, znajdziesz w kolejnym punkcie FAQ.

  • Dodawanie komentarzy do opinii

    Do każdej zgłoszonej na portalu opinii możesz dodać swój komentarz. Opcja ta dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników. Aby to zrobić, kliknij pod opinią „zgłoś komentarz”. Pamiętaj jednak, że komentarze nie mają żadnego wpływu na średni wskaźnik dla firmy, jeżeli zatem nie dodałeś jeszcze na temat tej firmy żadnej recenzji, lepszym wyjściem będzie napisanie dodatkowo opinii, niż tylko dodanie komentarza.

  • Odpowiedź firmy na Twoją opinię

    Firmy, które dbają o dobre relacje z klientami, udzielają odpowiedzi na naszym portalu. Jeżeli firma udzieliła odpowiedzi klientowi, zobaczysz ją pod treścią opinii.

  • Zauważyłem błąd. Jak go zgłosić?

    Użytkownicy sami tworzą nasz portal, dlatego czasem mogą pojawiać się różne nieścisłości. Jeżeli zatem zauważyłeś:


    Błąd w danych firmy (pomyłka w nazwie firmy, niewłaściwa branża lub kategoria itp.) – wejdź w profil firmy (klikając na nazwę firmy), a nad logo zobaczysz małą szarą ikonkę „zgłoś błędne dane”. Wypełnij krótki formularz, w którym możesz wskazać rodzaj błędu i zgłosić nam, jakie są poprawne dane.


    Błędną lokalizację placówki/ oddziału – pod mapką z prawej strony kliknij „zgłoś błędną lokalizację”. W okienku, które się pojawi, wpisz prawidłową lokalizację. Upewnij się, czy adres jest pełny (zawiera także numer budynku).


    Ktoś zamieścił opinię lub komentarz sprzeczny z regulaminem (np. kopia cudzych opinii, dane osobowe w treści, obraźliwe komentarze itp.) – po prawej stronie opinii lub komentarza widnieje ikonka „-” („zgłoś nadużycie”), po kliknięciu której otworzy się okienko. Wpisz powód zgłoszenia nadużycia.


    Jeżeli zauważyłeś jakikolwiek inny błąd na stronie www.jakoscobslugi.pl – napisz do nas: kontakt@jakoscobslugi.pl


    Każde Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do administratora systemu i rozpatrzone tak szybko, jak to możliwe.

Ocenianie i dodawanie opinii na temat firm i instytucji.

  • Dlaczego warto pisać opinie i oceniać firmy na portalu Jakość Obsługi?

    Każda zgłoszona przez Ciebie opinia może być przydatna dla innych osób w Twojej okolicy, które szukają np. najlepszej restauracji, fryzjera, mechanika samochodowego itp. Z drugiej strony, ocena przyznana firmie, będzie miała wpływ na jej pozycję w rankingu najprzyjaźniejszych firm w Polsce i pomoże firmie podnieść standardy jakości obsługi. Tak więc uwierz nam… Twoja opinia się liczy! :)

  • Kto może zgłosić opinię?

    Każdy klient w Polsce może dokonać własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługi, serwisu itp., lecz aby opinia miała większy wpływ na ogólny wynik firmy, powinna zostać dodana przez zalogowanego uczestnika. Wyłączną i pełną odpowiedzialność za treść zgłoszonej opinii ponosi autor tej opinii - uczestnik portalu.

  • Jakich firm mogą dotyczyć opinie?

    Opinie mogą dotyczyć firm lub instytucji z dowolnej branży, które działają na terytorium Polski. Zwracamy jednak uwagę, aby oceniać przede wszystkim takie firmy, z którymi miałeś rzeczywisty kontakt (np. rozmawiałeś z pracownikiem tej firmy) i możesz ocenić jakość obsługi.

  • W jaki sposób mogę ocenić firmę lub instytucję?

    Na naszym portalu masz możliwość dokonania oceny firmy dwa sposoby:


    1. Przy użyciu specjalnego formularza - klikając na „dodaj opinię” na górze strony (przy wyszukiwarce) bądź w niebieską chmurkę z symbolem „+” przy ocenie gwiazdkowej firmy przejdź do formularza opinii >>


      Wybierz formularz opinii, jeżeli chcesz, aby Twoja opinia była przydatna dla innych i miała duży wpływ na wynik firmy.

    2. Poprzez kliknięcie odpowiedniej ilości gwiazdek przy firmie – po najechaniu kursorem na pomarańczowe gwiazdki przy firmie, pojawią się niebieskie gwiazdki, prezentujące Twoją ocenę tego konkretnego oddziału firmy. Pamiętaj – jeżeli firma ma więcej oddziałów, to oceniasz nie całą firmę, ale tą konkretną lokalizację firmy.


      Wybierz to rozwiązanie, jeżeli chcesz dokonać szybkiej oceny. Pamiętaj jednak, że taka opinia będzie miała zdecydowanie mniejszy wpływ na wynik firmy i nie będzie tak użyteczna dla innych.


    Po wskazaniu gwiazdki kursorem, zwróć uwagę podpowiedź słowną do oceny – np. 5 gwiazdek to „Fantastycznie!”.

  • Jak korzystać z formularza opinii?
    • Po otwarciu formularza, wybierz w pierwszej kolejności nazwę firmy, branżę, kategorię i lokalizację. Jeżeli firmy nie mamy w bazie, wyświetli się odpowiedni komunikat – podążaj za dalszymi wskazówkami.

    • Następnie napisz swoją opinię (wskazówki, jak pisać opinię znajdziesz w poniższym punkcie FAQ).

    • Wskaż na kalendarzu, kiedy miał miejsce kontakt z daną firmą (nie może to być data wcześniejsza niż 6 miesięcy od dnia zamieszczenia opinii).

    • Wybierz ocenę 5 głównych obszarów:

      1. Organizacja i czas obsługi (np. sposób organizacji kolejki, czas oczekiwania na obsługę, czas obsługi, dokumentacja i formalności związane np. ze zwrotem produktu lub reklamacją itp.)

      2. Zachowanie personelu (ogólna uprzejmość, życzliwość, zwroty grzecznościowe, chęć pomocy, powitanie i pożegnanie, profesjonalne zachowanie itp.)

      3. Wiedza i kompetencje personelu (czy pracownik miał odpowiednią wiedzę, potrafił rozwiązać Twój problem i odpowiedzieć na Twoje pytanie itp.)

      4. Oferta, cena, asortyment (np. czy stosunek jakości do ceny jest odpowiedni, asortyment był szeroki, oferta adekwatna do potrzeb klienta itp.)

      5. Wygląd miejsca obsługi (np. lokalizacja firmy, dojazd, oznakowanie na zewnątrz i wewnątrz, czystość i porządek, udogodnienia dla klientów jak np. miejsca siedzące, toaleta itp.)

  • Jak napisać użyteczną i rzetelną opinię?

    Po pierwsze, podawaj wyłącznie prawdziwe informacje. Pamiętaj - ponosisz wyłączną i pełną odpowiedzialność za treść zgłoszonej opinii.


    Po drugie, napisz jak najwięcej szczegółów - twoja opinia powinna być użyteczna dla innych! Jak to zrobić:

    • Pisz na temat. Upewnij się, czy oceniasz Twoje osobiste doświadczenia związane z konkretną wizytą/kontaktem daną firmą. Nie opisuj np. czy podoba Ci się jakiś portal internetowy, jeżeli nie korzystałeś nigdy z usług tej firmy.

    • Opisz wszystkie szczegóły, które mogą być przydatne dla innych użytkowników.

    • Postaraj się opisać następujące obszary: jakość obsługi, zachowanie i kompetencje personelu, wygląd miejsca obsługi oraz ofertę firmy (więcej informacji o ocenianych obszarach znajdziesz w poprzednim punkcie FAQ).

    • Pamiętaj, aby w 1 opinii opisać 1 wizytę/kontakt z daną firmą. Np. jeżeli odwiedziłeś supermarket, nie pisz kilku recenzji na temat każdego działu, a jeżeli odwiedziłeś bank – nie opisuj osobno jakości obsługi i wyglądu toalet.

       

    I po trzecie - bądź kulturalny. Emocje są złym doradcą, więc nawet jeżeli ktoś bardzo Cię zdenerwował – nikogo nie obrażaj, nie pisz wulgaryzmów. Opisz jedynie swoje wrażenia, podając jak największą ilość faktów.

  • Jakich opinii NIE WOLNO zgłaszać?

    Nie możesz zgłosić opinii na temat firmy, jeżeli jesteś jej pracownikiem lub jeżeli jesteś osobiście związany z jej pracownikiem (rodzina, przyjaciele). Taka opinia będzie niewiarygodna i bezużyteczna. Mamy prawo także usunąć z portalu opinię, która zawiera reklamę jakiegokolwiek przedsiębiorstwa lub instytucji.


    Treść opinii nie może być zafałszowana, nieprawdziwa. Nie można także dodawać opinii na temat firmy, która zaproponowała Ci za jej napisanie łapówkę lub inną korzyść. Treść opinii musi odzwierciedlać Twoje prawdziwe odczucia i spostrzeżenia.


    Zabronione jest kopiowanie cudzych opinii. Jest to po pierwsze niezgodne z regulaminem, a po drugie nieetyczne i jest to po prostu plagiat.


    Nie dodawaj identycznych opinii. Każda opinia musi być unikalna, napisana „od serca”.


    Przestrzegaj prawa. Opinia nie może zawierać treści:

    • zawierających jakiekolwiek dane osobowe osób fizycznych, w tym pracowników danej firmy (zamiast Jan Kowalski napisz Jan K.),

    • naruszających dobra osobiste innych osób, w tym także przedsiębiorców,

    • mających znamiona nieuczciwej konkurencji lub niedozwolonej praktyki rynkowej,

    • naruszających prawa patentowe, autorskie, tajemnice handlowe, tajemnice zawodowe oraz inne tajemnice prawnie chronione, jak również prawa innych osób,

    • nakłaniających do popełnienia przestępstwa, propagujących przemoc,

    • pornograficznych, rasistowskich, obrażających uczucia religijne.

    Jeżeli Twoja opinia będzie naruszać zasady określone w regulaminie portalu Jakość Obsługi, będziemy musieli ją usunąć, a w skrajnych przypadkach także usunąć Twoje pozostałe opinie i zablokować Twoje konto na portalu.

Publikacja opinii na portalu.

  • Kiedy moja opinia pojawi się na portalu?

    Tak szybko, jak to tylko możliwe, oczywiście jeżeli nie będzie w treści żadnych elementów sprzecznych z regulaminem portalu Jakość Obsługi. Treści opinii są weryfikowane za pomocą specjalnego mechanizmu, którego szczegółów niestety nie możemy zdradzić, a który może „zatrzymać” nawet prawidłowe opinie do powtórnej moderacji. W takim przypadku opinia pojawi się na portalu maksymalnie w ciągu kilku dni.

  • Czy opinie są w jakiś sposób moderowane?

    Tak, ale wyłącznie w zakresie dopuszczenia do publikacji lub usunięcia treści opinii, w przypadku sprzeczności z regulaminem. Moderatorzy nie ingerują w treść obserwacji, stąd zdarzają się w nich błędy językowe i ortograficzne. Oddaje to autentyczność wypowiedzi i pozwala lepiej poznać autorów opinii.

  • Czy moje opinie zostaną ocenione?

    Naszą rolą nie jest ocenianie zamieszczonych przez Ciebie opinii. Mogą to jednak zrobić inni użytkownicy portalu, klikając pod Twoją opinią ikonkę „bezużyteczna”, „zgadzam się” lub „nie zgadzam się”. Pamiętaj, że nie ma sensu dodawać na portalu opinii mało wartościowych, nic nie wnoszących, gdyż po pierwsze nikt nie będzie chciał takiej opinii przeczytać, a po drugie nasz portal ma być pomocny dla innych użytkowników i ocenianych firm.

  • Czy mogę sam usunąć opinię?

    Zgodnie z regulaminem, dodając opinię na portalu przenosisz jednocześnie do niej prawa na organizatora Programu Jakość Obsługi. Mówiąc inaczej, nie możesz bez naszej zgody i bardzo ważnego powodu usunąć swojej opinii. Opinie nie usuwają się także w momencie zamknięcia konta na portalu.

  • Czy firmy mogą podważać opinie konsumentów?

    Tak. Może się zdarzyć, że firmy bądź pracownicy opisani w opiniach będą próbować podważyć wiarygodność klienta, dlatego warto zwiększać wiarygodność opinii dokładnie opisując miejsca, sytuacje i przytaczając dodatkowe fakty związane z opisywanymi zdarzeniami. Co ważne, warto pisać jak najbardziej obiektywnie, opierając się na faktach, a nie emocjach.

DLA FIRM


Ogólne pytania związane z Polskim Programem Jakość Obsługi.

  • Co to jest Polski Program Jakość Obsługi?

    Misją Polskiego Programu Jakość Obsługi jest stały monitoring jakości obsługi w Polsce w celu dostosowania procesów obsługi klienta do standardów XXI wieku.

    Program Jakość Obsługi bada jakość obsługi oczami tysięcy klientów poszczególnych firm i instytucji z całej Polski. Prowadzony od 2008 roku ogólnopolski panel badawczy zachowań konsumenckich, monitoruje poziom zadowolenia i satysfakcji klientów w całej Polsce, 365 dni w roku, 24 godziny na dobę.


    Program Jakość Obsługi co roku nagradza najprzyjaźniejsze firmy w Polsce - Gwiazdy Jakości Obsługi. Nagrodę przyznają nie tajemnicze kapituły, lecz prawdziwi klienci firm i instytucji, którzy dokonują własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługi, serwisu, itp.


    Program ma charakter „win-win”, tzn. wygrywają w nim obie strony. Wszystkie firmy uczestniczące w Programie budują pozytywny wizerunek i zyskują cenne informacje, które stanowią niezastąpioną pomoc w dalszym doskonaleniu relacji z klientami. Dla konsumentów Program oznacza możliwość wywierania realnego wpływu na poprawę jakości obsługi w ich najbliższym otoczeniu, skomunikowania się z osobami zarządzającymi w danej firmie, zgłoszenia własnych pomysłów, uwag i spostrzeżeń.


    U nas źródło informacji jest pewne i sprawdzone - to prawdziwi klienci.

    Więcej informacji dla firm odnośnie programu >>

  • Co wyróżnia Polski Program Jakość Obsługi?

    Program Jakość Obsługi jest unikalny i wyjątkowy, ponieważ:

    1. Najlepsze firmy wyłaniane są wyłącznie na podstawie opinii prawdziwych klientów. To jedyny tego typu w Polsce projekt, w którym nie ma tajemniczych kapituł, grona niezależnych ekspertów, jury oceniającego jakość obsługi. W naszym Programie ekspertem jest konsument, który spontanicznie dzieli się swoją opinią.

    2. Konsumenci oceniają firmy 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Badanie odbywa się praktycznie dzień i noc przez cały rok, w ponad 2 tysiącach miejscowości w Polsce. Jesteśmy wyjątkowi, ponieważ nie wyłaniamy laureatów na podstawie wywiadów z wąską grupą respondentów w krótkim zakresie czasu, a opinię może zgłosić KAŻDY konsument w Polsce, w dowolnym momencie.

    3. Żadna firma nie może kupić tytułu laureata Programu. Godło Jakość Obsługi firma może zdobyć jedynie ciężką pracą w zakresie jakości obsługi. Zaszczytny tytuł Najprzyjaźniejszej Firmy w Polsce przyznają sami konsumenci, a firmy nie muszą zgłaszać swojego uczestnictwa w Programie.

    4. Wyniki naszego Programu są dostępne dla wszystkich. Ponieważ naszym celem jest doskonalenie jakości obsługi w Polsce, nie ukrywamy wyników naszego Programu i co roku publikujemy pełną listę najprzyjaźniejszych firm w Polsce oraz prezentujemy Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów (PCSI – Polish Customer Satisfaction Index).

    5. Nagradzamy najlepszą Jakość Obsługi. Nasz program nie jest plebiscytem na najpopularniejsze lub najbardziej lubiane marki. Wyróżniamy te firmy, które charakteryzują się najlepszą jakością obsługi i dbają o nią przez cały rok, nie tylko „od święta”.

    6. Pomagamy Dbać o Jakość Obsługi. Mamy gotowe narzędzia, które pomogą Państwa firmie zarządzać relacjami z klientami. Firma VSC, organizator Programu, od 15 lat specjalizuje się w marketingu relacji, badaniach satysfakcji i Mystery Shopping oraz programach motywacyjnych.

    Więcej informacji dla firm odnośnie Programu >>

  • Ważne terminy – czas trwania Programu i ogłoszenie wyników.

    Program Jakość Obsługi rozpoczął się 01.07.2008 r i trwa nieprzerwanie - obecnie jest to już VII edycja Programu. Konsumenci mogą zgłaszać swoje opinie przez cały rok.


    Wyniki Programu, czyli lista Gwiazd Jakości Obsługi, są ogłaszane za pośrednictwem strony internetowej Programu oraz publikacji w mediach, po zakończeniu i przeanalizowaniu wyników danej edycji Programu, w terminach ogłaszanych za pośrednictwem strony internetowej Programu.


    Więcej informacji dla firm odnośnie Programu >>

  • Jaka jest próba Polskiego Programu Jakość Obsługi?

    Program opiera się na nieporównywalnie większej próbie niż typowe badania opinii w Polsce, które realizowane są zwykle na próbach obejmujących niespełna 1.000 respondentów. Unikalnych użytkowników na portalu jest już ponad 3 miliony. Uczestnicy Programu reprezentują pełny przedział społeczno-demograficzny polskich konsumentów.

  • Jakie działania podejmuje Organizator w celu ochrony Programu?

    Jako organizator podejmujemy szereg działań, mających na celu ochronę konsumentów i firm przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi oraz ochronę zasad uczciwej konkurencji i konsumentów m.in. poprzez zastosowanie zaawansowanego technologicznie systemu identyfikacji i weryfikacji, w tym przy użyciu lokalizacji IP, bezpiecznych identyfikatorów i haseł oraz systemu weryfikacji danych kontaktowych.

  • Kto jest organizatorem Programu?

    Organizatorem Polskiego Programu Jakość Obsługi jest grupa VSC. Jesteśmy firmą polską, z kilkunastoletnim doświadczeniem w marketingu relacji. Specjalizujemy się w badaniach Mystery Shopping oraz programach lojalnościowych. Więcej informacji o firmie znajdą Państwo na stronie: www.secretclient.com lub www.programylojalnosciowe.pl.

Metodologia Programu - wybór najprzyjaźniejszych firm w Polsce.

  • W jaki sposób zostać Gwiazdą Jakości Obsługi, czy można za to zapłacić?

    Nie, firma w żaden sposób nie może kupić prestiżowego Godła Jakość Obsługi, ponieważ to konsumenci decydują o tym, czy firma powinna otrzymać nagrodę, czy też nie. Polski Program Jakość Obsługi nie wyłania laureatów w oparciu o sondaż czy głosowanie, nie ogranicza się wyłącznie do deklaracji respondentów i nie zawęża próby. Weryfikujemy jakość obsługi w firmach i instytucjach oczami prawdziwych klientów. Jeżeli firma ma pozytywne opinie na portalu www.jakoscobslugi.pl i wystarczającą próbę badawczą (ilość opinii), to jest na bardzo dobrej drodze, aby mieć szansę zostać Gwiazdą Jakości Obsługi. Co ważne - nagrodę przyznajemy tym firmom, które dbają o jakość obsługi każdego dnia, nie tylko „od święta”!

  • Ile firm zostanie Gwiazdą Jakości Obsługi?

    Godło będzie przyznawane firmom oddzielnie w każdej branży i kategorii i może zostać przyznane więcej niż jednej firmie w tej samej branży i kategorii - np. w przypadku uzyskania zbliżonego poziomu pozytywnych ocen jakości obsługi. Zakładamy także możliwość niewyłonienia Gwiazdy Jakości Obsługi w ramach danej branży i kategorii, w szczególności w przypadku uzyskania negatywnych ocen jakości obsługi.


    Zobacz najprzyjaźniejsze firmy w Polsce >>

  • Co ma wpływ na końcowy wynik firmy?

    Wszystkie opinie zgłoszone na multiplatformie Jakość Obsługi, za wyjątkiem tych usuniętych z powodu naruszenia regulaminu, wpływają na wynik końcowy firmy. Do oceny poziomu jakości obsługi w firmie brane są pod uwagę nie tylko opinie dodane na stronie www.jakoscobslugi.pl, ale także oceny zgłoszone za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook oraz aplikacji mobilnych na telefonach komórkowych. Wskaźnik satysfakcji klientów dla każdej firmy oparty jest o specjalny algorytm. Więcej informacji o metodologii zawartych jest w regulaminie Programu.

  • Moja firma nie została Gwiazdą Jakości Obsługi. Co mogę zrobić?

    Pomimo tego, że o wyborze laureatów Polskiego Programu Jakość Obsługi decydują konsumenci, to od firmy i przyjętych w niej standardów jakości obsługi zależy, w jaki sposób jest oceniana i co za tym idzie – na którym miejscu w rankingu ostatecznie się uplasuje.


    Ponadto każda firma uczestnicząca w Programie, bez względu na końcowy wynik, buduje w oczach swoich klientów wizerunek firmy, dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów. Klienci z pewnością to docenią.


    Dowiedz się więcej o możliwościach dla Twojej firmy >>


    Poniżej przedstawiamy kilka pytań-wskazówek, które mogą być pomocne dla Twojej firmy w zakresie jakości obsługi klienta.


    1. Czy w Twojej firmie są jasno określone standardy obsługi klienta?
      Zwróć uwagę, czy wszyscy pracownicy (także personel, który nie ma bezpośredniej styczności z klientem) są zaznajomieni z procedurami odnośnie prawidłowej obsługi klienta, czy każdy ma dostęp do tych dokumentów, zna je, rozumie i przede wszystkim – jest gotowy stosować je na co dzień.

    2. Czy w Twojej firmie wszyscy pracownicy traktują klientów zgodnie ze standardami?
      Upewnij się, jakie opinie zgłosili klienci dotychczas na portalu www.jakoscobslugi.pl. Przeprowadź audyt Tajemniczego Klienta (Mystery Shopping), aby zweryfikować obecny poziom jakości obsługi klienta – pomogą Ci w tym nasi specjaliści z Działu Badań: polska@secretclient.com..

    3. Czy pracownicy wiedzą, że w każdym momencie mogą zostać ocenieni na portalu Jakość Obsługi?
      Już samo poinformowanie pracowników o możliwości oceny ich pracy za pośrednictwem portalu Jakość Obsługi, powoduje wzrost motywacji do działań zgodnych z przyjętymi w firmie wytycznymi.

    4. Czy Twoi klienci wiedzą, że mogą ocenić firmę na portalu Jakość Obsługi?
      Poinformuj klientów za pomocą ulotek reklamowych, strony internetowej firmy itp., że każdy może podzielić się swoją opinią na portalu www.jakoscobslugi.pl. Skontaktuj się z naszym doradcą, aby uzyskać więcej informacji: program@jakoscobslugi.pl.

  • Czy firmy mogą wykorzystywać godło lub znak Jakość Obsługi?

    Godło Jakość Obsługi jest dobrem chronionym prawnie. Posługiwać się nim mogą laureaci wyłonieni w Programie Jakość Obsługi wyłącznie na podstawie licencji udzielanej przez organizatora. Jeżeli jesteś laureatem Programu, skontaktuj się z nami >>

Uczestnictwo i korzyści dla firm.

  • Czy Program obejmuje tylko firmy, które się do niego zgłoszą?

    Nie, firmy nie muszą zgłaszać swojego uczestnictwa, ponieważ to konsumenci decydują o ich obecności w Programie, poprzez zgłaszanie własnych opinii na temat jakości obsługi.

  • Czy uczestnictwo w Polskim Programie Jakość Obsługi jest odpłatne?

    Uczestnictwo bierne firm i konsumentów w Programie jest bezpłatne - firmy nie płacą za to, że są oceniane, mogą zapoznać się z każda opinią zgłoszoną przez konsumentów i mają szansę zostać Gwiazdą Jakości Obsługi. Jeżeli natomiast firma chce być aktywnym uczestnikiem Programu, nawiązać dialog z konsumentami, otrzymać specjalne raporty i analizy itp. - to są to opcje objęte niewielką opłatą.

  • Jakie są korzyści dla firm?

    Dostęp do opinii prawdziwych klientów. Przede wszystkim, na portalu Jakość Obsługi każda firma może zapoznać się z opiniami prawdziwych klientów bez żadnych opłat, 24h na dobę, przez cały rok. Dzięki temu może identyfikować swoje słabe i mocne strony i stale poprawiać jakość obsługi.


    Większa motywacja personelu. Poinformowanie pracowników o zaangażowaniu firmy w Program Jakość Obsługi przyczynia się do podwyższenia jakości obsługi, wpływa na wzrost motywacji personelu i dbałość o codzienną obsługę zwykłych klientów. Sprawia, że personel chętniej stosuje firmowe standardy i częściej się uśmiecha.


    Korzyści wizerunkowe. Firmy zaangażowane w Polski Program Jakość Obsługi budują w oczach swoich klientów wizerunek firmy dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów.


    Monitoring konkurencji i trendów. Nasz system raportów on-line daje solidne podstawy do doskonalenia firmowych standardów, dostarczając cennych wniosków i wskazówek w zakresie budowy relacji z klientami i wskazując kierunki rozwoju działań szkoleniowych. System raportowy pozwala na identyfikację mocnych i słabych stron firmy oraz na monitoring trendów na rynku i reakcji klientów na zmiany.


    Dowiedz się więcej >>

  • W jaki sposób mogę pokazać klientom, że dbam o Jakość Obsługi?

    Dajemy Ci unikalną możliwość udzielenia klientom gwarancji na najwyższą jakość obsługi. Przystąp do Programu Dbam o Jakość Obsługi i pokaż swoim klientom, że ich zadowolenie jest dla Ciebie najważniejsze! Włącz opcję odpowiadania na opinie klientów na portalu Jakość Obsługi, kontaktuj się z nimi udzielając oficjalnych odpowiedzi i komentując zgłoszone opinie, w formie komunikatu widocznego bezpośrednio przy danej opinii na portalu. Dowiedz się więcej >>

  • Czy należy się spodziewać dużej liczby negatywnych obserwacji?

    Nie, ponieważ Program bazuje na dużej liczbie opinii, a nie na pojedynczych skrajnych ocenach. Program nie jest typowym „forum dla narzekających”. Średnio w 2 opiniach na 3 klienci oceniają jakość obsługi pozytywnie, wskazując zwykle obszary wymagające poprawy. Z drugiej strony, praktycznie wszystkie firmy, w tym posiadające najwyższy wskaźnik jakości obsługi, otrzymują od swoich klientów pełną gamę ocen, także skrajnie negatywnych.

  • Czego nie może robić firma w ramach Programu?

    Niedopuszczalne są wszelkie formy i próby przymusowego pozyskiwania opinii od konsumentów oraz wpływu na konsumentów w celu uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny lub usunięcia/ zmiany treści opinii już zamieszczonej na portalu www.jakoscobslugi.pl. Nie można np. organizować promocji, konkursów, itp., w których nagroda uzależniona jest od uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny. W takich sytuacjach Organizator zastrzega sobie możliwość wykluczenia firmy z Programu.

©2013 Grupa VSC Projekt i realizacja Internet House


Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz aby twoja ocena miała większy wpływ na wynik tej firmy, zaloguj się:

Możesz użyć swojego konta na facebooku
Adres e-mail (login)
Nie posiadasz konta? Załóż konto i przekonaj się, że Twoja opinia się liczy!

Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz, aby twoja opinia miała większy wpływ na wynik tej firmy napisz swoją recenzję klikając na obok gwiazdek.

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.X


Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.