Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: Klient_RMe3

Dotycząca firmy: Forum Media Polska

Treść opinii: We wrześniu 2017 r. zamówiłem płatny dostęp do serwisu prezentacjebhp.pl oferowanego przez Forum Media Polska Sp. z o.o. Opłacałem cyklicznie, co kwartał, zgodnie z umową faktury za dostarczoną usługę. Chciałem z tej platformy korzystać przez rok czasu, nie więcej, niestety w grudniu 2018 r. otrzymałem fakturę na kolejny okres abonamentowy. W mailu, który otrzymałem w wrześniu 2017 r. wraz z 1 fakturą, został umieszczony enigmatyczny zapis: "W celu zachowania ciągłości w doręczeniu kolejnych części kursu przedłużenie następuje automatycznie na kolejny cykl i nie wymaga składania oddzielnego zamówienia. Wraz z ostatnią płytą danego cyklu zamieszczamy informację o zbliżającym się przedłużeniu i tematach kolejnych cykli. W razie konieczności rezygnacji należy w przeciągu 14 dni od otrzymania wiadomości przesłać rezygnację z przedłużenia na adres bok@forum-media.pl lub na adres Wydawnictwa. Warunki sprzedaży dostępne na stronie www.e-forum.pl oraz w siedzibie Wydawnictwa. Oświadczam, że zawieram umowę kupna w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową." W odniesieniu do tego, cytuję: "Wraz z ostatnią płytą danego cyklu zamieszczamy informację o zbliżającym się przedłużeniu i tematach kolejnych cykli." próżno oczekiwać informacji, chociażby drogą mailową o tym, że usługa dobiega końca i czy klient chce ją przedłużyć na kolejny okres. Firma wychodzi bowiem z założenia, że skoro płacił przez rok, to będzie chciał korzystać przez kolejny okres (domniemanie) i z automatu przedłuża usługa, wystawia kolejne faktury... Jeżeli Klient się nie zgadza z takimi praktykami, to nie ma szans na jakąkolwiek formę dialogu, liczy się dla Nich kasa, a nie Klient - ten nie musi być zadowolony, byleby płacił. Jeżeli nie chce zapłacić, to straszonko zewnętrznym Działem Windykacji. Co mówi na to polskie prawo? Niedozwolonym działaniem jest jakakolwiek FORMA NACISKU, czy to psychicznego, czy też fizycznego na konsumenta. Dotyczy to każdego etapu zawierania transakcji. Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom handlowym „praktykę rynkową uznaje się za agresywną, jeżeli przez niedopuszczalny nacisk w znaczny sposób ogranicza lub może ograniczyć swobodę wyboru przeciętnego konsumenta lub jego zachowanie względem produktu, i tym samym powoduje lub może powodować podjęcie przez niego decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął”. Ustawa precyzuje, czym jest niedopuszczalny nacisk – uważa się za niego „każdy rodzaj wykorzystania przewagi wobec konsumenta, w szczególności użycie lub groźbę użycia przymusu fizycznego lub psychicznego, w sposób znacznie ograniczający zdolność przeciętnego konsumenta do podjęcia świadomej decyzji dotyczącej umowy.” W tym przypadku formą nacisku, jest ukryta drobnym drukiem adnotacja, o automatycznym przedłużeniu dostępu do usługi, jak i brak informacji przypominającej (o której Firma wspomina) o tym, iż abonament danej usługi dobiega końca i czy Klient życzy sobie jej przedłużenie? Oczywiste jest, dlaczego firma unika informowania, jak i z automatu przedłuża dostęp do danej usługi, ponieważ stosuje agresywne praktyki rynkowe, a do jednej z nich należy: żądanie natychmiastowej lub odroczonej zapłaty za produkty bądź zwrotu lub przechowania produktów, które zostały dostarczone przez przedsiębiorcę, ale nie zostały zamówione przez konsumenta, z wyjątkiem sytuacji, gdy produkt jest produktem zastępczym dostarczonym zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271, z późn. zm.); Czy coś można z tym fantem zrobić? Jeżeli Klientem jest osoba fizyczna, zwykły człowiek, który nie prowadzi działalności gospodarczej - Federacja Praw Konsumenta powinna się zająć tą sprawą. Jeżeli Klientem jest podmiot gospodarczy, to zostaje sąd polubowny, ewentualnie próba mediacji z Firmą, która raczej nie przyniesie pozytywnego dla nas rezultatu. Dla nich liczy się tylko kasa. Jakość oferowanych usług pozostawia też wiele do życzenia. Serwis prezentacjebhp.pl jest ułomny. Oferowane kursy, nie są przygotowane jak to w zwyczaju robią profesjonalne firmy szkoleniowe. Są podzielone, nie ma żadnego kursu w całości, mało tego, są niekompletne, często nieaktualne, siermiężnie wykonane. Nie polecam usług tej firmy!!!