Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: Wiechu

Dotycząca firmy: jakoscobslugi.pl

Treść opinii: Postanowiłam trochę prowokacyjnie zacząć moją przygodę opisywania jakości obsługi od e-tajemniczego klienta i od oceny portalu www.jakoscobslugi.pl. Skupiłam sie jedynie na tych częściach portalu, które są dostępne konsumentowi/uczestnikowi. 1. pomysł bardzo dobry, inicjatywa słuszna, zawartość merytoryczna pewnie może posłużyć do analizy i badań nie jednej branży czy kategorii na rynku, przy niskich kosztach własnych 2. brak promocji portalu i projektu – trafiłam na niego zupełnie przez przypadek a rzecz cenna, szkoda, że nie promowana bo marnują się jej zasoby i samo godło również przez to nie niesie znamion prestiżowych 3. grafika przejrzysta nie odwraca uwagi od merytorycznej części serwisu 4. pozycjonowanie w najpopularniejszej moim zdaniem wyszukiwarce www.google.pl perfekcyjne – 1 miejsce na liście – pytanie tylko czy to zabieg właściciela portalu czy zwykła reakcja na wpisane słów zawartych w adresie www. 5. strona główna – czytelna, choć na pierwszy rzut oka nie sugeruje potelncjalnemu konsumentowi zawartości i celu programu 6. wyszukiwarka „znajdź informacje na temat jakości obsługi w Twojej okolicy” – po wpisaniu miejscowości i ulicy brak wyników, po wpisaniu tylko miejscowości ponad 20 zakładek z wynikami, po wpisaniu kombinacji nazwa sklepu i miejscowość (choć uniemożliwia to już ograniczenie co do okolicy) wyników brak, po wpisaniu tylko nazwy sklepu wyników ponad 10 zakładek, jednym słowem nie działa 7. wyszukiwarka obserwacji – moim zdaniem trochę zbyt ogólna, dla przykładu konsument chce zapoznać się z opiniami innych na temat sklepów spożywczych w okolicy swojego domu czy pracy; wybiera branżę „zakupy spożywcze” i trafia na listę opini dotyczących sklepów spożywczych bez możliwości zaszeregowania ich np. w kategoriach mały/duży sklep/market (bo być może ma takie preferencje), miasto/ulica (bo chce robić zakupy blisko domu, a nie zna okolicy), konkretny punkt sprzedaży z opiniami wszystkich użytkowników portalu (bo wybrał już punkt sprzedaży i chciałby zapoznać się z opiniami wielu osób), aktualność opini użytkowinów portalu (bo być może punkt sprzedaży przeszedł metamorfozę obsługi klienta). Być może warto zastanowić się nad bardziej zaawansowaną wyszukiwarką, bardziej przyjazną konkretnym zapytaniom i potrzebom konsumenta. Być może wówczas program nie będzie skierowany głównie do firm a tak jak jest to napisane na głównej stronie portalu "Twoje obserwacje pomogą innym podejmować decyzje" 8. na stronie głównej w prosty i jasny sposób wydzielone zostały części portalu dla konsumenta i firmy, również na podstronach na pasku z lewnej strony rozróżnione kolorami znalazły się bloki dla konsumenta i firmy jedynie nie jasne pozostają ikony w górnej części strony, nieintuicyjne jeśli chodzi o podział konsument/firma 9. Top 100 (ruchamy pasek na górze strony) – co oznacza minus 50% a co oznacza liczba przy „trójkącie”, najlepsze firmy z ujemną oceną?, top 100, w którym roku?, czy ujemna ocena jest aktualną oceną narastającą, a ujemna liczba oznacza spadek ocen bo roku poprzedniego? – rodzi sie wiele pytań w głowie konsumenta 10. konkursy, nagrody, zwycięzcy – brak aktualizacji lub konsekwensji np. "co tydzień świeże nagrody" a data ostatniego konkursu 7-13.04.2009 11. rejestracja w portalu – prosta,łatwa, intuicyjna 12. po zalogowaniu – proste, przyjazne menu po lewej stronie Ogólnie ocena +1 za pomysł bo jest on najważniejszy portal to jedynie narzędzie ale nie zaszkodzi nad nim popracować, podobnie jak nad promocją samego programu i godła.