FAQ

DLA KONSUMENTÓW



Ogólne pytania związane z portalem Jakość Obsługi


Celem portalu Jakość Obsługi jest pomoc konsumentom w wyborze najlepszych firm, a firmom – w poprawie jakości obsługi.

Co to oznacza w praktyce?

Na portalu możesz szybko i łatwo uzyskać informacje, które ułatwią Ci życie i oszczędzą czas – wystarczy skorzystać z opinii dodawanych przez osoby w Twojej okolicy.

Pamiętaj, że dla wielu firm Twoja opinia to ważna i cenna wskazówka. Ponadto, każda zgłoszona przez Ciebie opinia ma wpływ na wynik firmy i wyróżnienie jej prestiżowym godłem Gwiazda Jakości Obsługi, które przyznajemy najprzyjaźniejszym firmom w Polsce.

Tak, z portalu Jakość Obsługi można korzystać całkowicie za darmo.

Nie, absolutnie żadna firma nie może w żaden sposób wpłynąć na treść opinii lub Twoją ocenę. Jeżeli tak się stało, zgłoś nam taką sytuację jak najszybciej pisząc do nas na adres: kontakt@jakoscobslugi.pl.

Firma może jedynie udzielić Ci odpowiedzi, wyjaśniając np. przyczynę problemu lub dziękując za pochwałę – taka odpowiedź pojawi się wówczas na portalu Jakość Obsługi pod Twoją opinią.  My także w żaden sposób nie wyróżniamy wybranych firm, nie ukrywamy negatywnych opinii lub komentarzy – każda firma ma równe szanse, aby być jedną z najprzyjaźniejszych firm w Polsce!

Na stronie głównej portalu prezentujemy Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów (Polish Customer Satisfaction Index – w skrócie PCSI), określający stopień zadowolenia konsumentów z jakości obsługi w Polsce. Wskaźnik ten jest wyliczany na bazie algorytmu, który poddaje analizie wiele zmiennych, m.in. oceny jakości obsługi zgłaszane przez społeczność milionów konsumentów za pośrednictwem naszego portalu. Wskaźnik PCSI aktualizowany jest w trybie ciągłym i ukazuje wyniki na skali od 0 do 100%.



Ogólne pytania związane z portalem Jakość Obsługi


Opinię może dodać osoba pełnoletnia.

 

Po dodaniu przez Ciebie opinii widoczne dla wszystkich będą: Twój nick, treść Twojej opinii oraz informacja ile opinii zgłosiłeś.

Twoje dane osobowe podlegają ochronie, nie są ujawniane innym firmom ani jakimkolwiek podmiotom zewnętrznym, są zatem całkowicie bezpieczne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ochronie Twoich danych osobowych, zajrzyj do zakładki polityka prywatności.

Wierzymy, że treść dodawanych przez Ciebie opinii na portalu Jakość Obsługi jest prawdziwa i zgodna z prawem. Pamiętaj, że ponosisz całkowitą odpowiedzialność za jej treść. Najbardziej wartościowa opinia zawiera opis każdego etapu realizacji zamówienia w sklepie/firmie, ale również ocenę produktu i dostawy.

Jeżeli chcesz usunąć swoje konto, napisz maila na adres: kontakt@jakoscobslugi.pl i wpisz w temacie „Usunięcie konta”. Nasz konsultant natychmiast po otrzymaniu od Ciebie wiadomości usunie Twój profil z systemu. Pamiętaj jednak, że w momencie usunięcia konta, wszystkie zgłoszone przez Ciebie do tego czasu opinie, pozostaną na naszym portalu i nie masz możliwości ich usunięcia. Opinie, które pozostaną na portalu po usunięciu Twojego konta, zostaną przypisane go nieznanego użytkownika. Jeżeli nie chcesz otrzymywać od nas newslettera i wiadomości o różnych konkursach, a chcesz zachować konto na portalu, wejdź w swój profil w zakładkę „moje ustawienia”, następnie „ustawienie powiadomień” i odznacz wybraną przez siebie opcję



Korzystanie z portalu Jakości Obsługi


 

  • Wejdź na stronę www.jakoscobslugi.pl i przejdź do zakładki "Dodaj opinię", dostępnej w prawym, górnym rogu. 
  • Wpisz nazwę firmy, którą chcesz ocenić i podaj lokalizację. 
  • Przejdź do następnej zakladki i dodaj liczbę gwiazdek, którą  chcesz przyznać danej firmie.
  • Podaj swój adres mailowy i kliknij "zapisz".
  • Zostaniesz poproszony o ocenienie dodatkowych obszarów obsługi. 
  • Twoja opinia została dodana, dziękujemy! 

 

 

Opinie mogą dotyczyć firm lub instytucji z dowolnej branży, które działają na terytorium Polski. Zwracamy jednak uwagę, aby oceniać przede wszystkim takie firmy, z którymi miałeś rzeczywisty kontakt i możesz ocenić jakość obsługi. 

 

Nie możesz zgłosić opinii na temat firmy, jeżeli jesteś jej pracownikiem lub jeżeli jesteś osobiście związany z jej pracownikiem (rodzina, przyjaciele). Taka opinia będzie niewiarygodna i bezużyteczna.  Mamy prawo także usunąć z portalu opinię, która zawiera reklamę jakiegokolwiek przedsiębiorstwa lub instytucji. 

Treść opinii nie może być zafałszowana i nieprawdziwa. Nie można także dodawać opinii na temat firmy, która zaproponowała Ci jakąkolwiek korzyść za jej napisanie. Treść opinii musi odzwierciedlać Twoje prawidze odczucia i spostrzeżenia. 

Zabronione jest kopiowanie cudzych opinii. Taka praktyka jest niezgodna z regulaminem oraz nieetyczna. 

Nie dodawaj identycznych opinii. Każda z nich powinna unikalna. 

Przestrzegaj prawa. Opinia nie może zawierać treści:

  • zawierających jakiekolwiek dane osobowe osób fizycznych, w tym pracowników danej firmy (zamiast Jan Kowalski, napisz Jan K.)
  • naruszających dobra osobiste innych osób, w tym także przedsiębiorców, 
  • mających znamiona nieuczciwej konkurencji lub niedozwolonej praktyki rynkowej,
  • naruszających prawa patentowe, autorskie, tajemnice handlowe, tajemnice zawodowe oraz inne tajemnice prawnie chronione, jak również prawa innych osób, 
  • nakłaniających do popełnienia przestępstwa, propagujących przemoc,
  • pornograficznych, rasistowskich, obrażających uczucia religijne. 

Jeżeli Twoja opinia będzie naruszać zasady określone w regulaminie portalu Jakości Obsługi, będziemy musieli ją usunąć, a w skrajnych przypadkach usunąć także Twoje pozostałe opinie i zablokować Twoje konto na portalu. 

 

Jeśli zauważyłeś błąd na portalu Jakości Obsługi lub zauważyłeś praktyki niezgodne z regulaminem (obraźliwy komentarz, kopia cudzych opinii itd.) - napisz do nas na adres: kontakt@jakoscobslugi.pl 



Publikacja opinii na portalu


Tak szybko, jak to tylko możliwe! Treści opinii są weryfikowane za pomocą specjalnego mechanizmu, który bardzo szczegółowo sprawdza każdą opinię. Niestety, zdarza się, że system może "zatrzymać" nawet prawidłowo napisaną opinię do powtórnej moderacji. W takim przypadku opinia pojawi się na portalu maksymalnie w ciągu kilku dni.

 

Tak, ale wyłącznie w zakresie dopuszczenia do publikacji lub usunięcia treści opinii, w przypadku sprzeczności z regulaminem. Moderatorzy nie ingerują w treść obserwacji, stąd zdarzają się błędy językowe i ortograficzne, co oddaje autentyczność wypowiedzi. 

Tak.  Może się zdarzyć, że firmy bądź pracownicy opisani w opiniach będą próbować podważyć wiarygodność klienta, dlatego warto zwiększyć wiarygodność opinii dokładnie opisująch miejsca, sytuacje i przytaczając dodatkowe fakty związane z opisywanymi zdarzeniami. 

 

DLA FIRM 

 

Ogólne pytania związane z Polskim Programem Jakości Obsługi


Misją Polskiego Programu Jakość Obsługi jest stały monitoring jakości obsługi w Polsce w celu dostosowania procesów obsługi klienta do standardów XXI wieku. 

Program Jakości Obsługi bada jakość obsługi oczami tysięcy klientów poszczególnych firm i instytucji z całej Polski. Prowadzony od 2008 roku ogólnopolski panel badawczy zachowań konsumenckich, monitoruje poziom zadowolenia i satysfakcji klientów w całej Polsce, 365 dni w roku, 24 godziny na dobę. 

Program Jakość Obsługi co roku nagradza najprzyjaźniejsze firmy w Polsce - Gwiazdy Jakości Obsługi. Nagrodę przyznają prawdziwi klienci firm i instytucji, którzy dokonują własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługi, serwisu itd. 

Program ma charakter "win-win", tzn. wygrywają w nim obie strony. Wszystkie firmy uczestniczące w Programie budują pozytywny wizerunek i zyskują cenne informacje, które stanowią niezastąpioną pomoc w dalszym doskonaleniu relacji z klientami. Dla konsumentów Program oznacza możliwość wywierania realnego wpływu na poprawę jakości obsługi w ich najbliższym otoczeniu, skomunikowania się z osobami zarządzającymi w danej firmie, zgłoszenia własnych pomysłów, uwag i spostrzeżeń. 

U nas źródło informacji jest pewne i sprawdzone - to prawdziwi klienci. 

 

Organizatorem Polskiego Programu Jakości Obsługi jest grupa VSC. Jesteśmy polską firmą, z kulkunastoletnim doświadczeniem w obszarze marketingu relacji. Specjalizujemy się w badaniach Mystery Shopping oraz programach lojalnościowych. 

Więcej informacji o firmie znajdą Państwo na stronie www.secretclient.com oraz www.programylojalnosciowe.pl 



Metodologia Programu - wybór najprzyjaźniejszych firm w Polsce 


Nie, firma w żaden sposób nie może kupić prestiżowego Godła Jakości Obsługi, ponieważ to konsumenci decydują o tym, czy firma powinna otrzymać nagrodę, czy też nie. Polski Program Jakości Obsługi nie wyłania laureatów w oparciu o sondaż czy głosowanie, nie ogranicza się wyłącznie do deklaracji respondentów i nie zawęża próby. Weryfikujemy jakość obsługi w frimach i instytucjach oczami prawdziwych klientów. Jeżeli firma ma pozytywne opinie na portalu Jakość Obsługi i wystarczającą próbę badawczą (ilość opinii), to jest na bardzo dobrej drodze, aby mieć szansę zostać Gwiazdą Jakości Obsługi. Co ważne - nagrodę przyznajemy tym firmom, które dbają o jakość obsługi każdego dnia, nie tylko "od święta".

 

Godło będzie przyznawane firmom oddzielnie w każdej branży i kategorii i może zostać przyznane więcej niż jednej firmie w tej samej branży - np. w przypadku uzyskania zbliżonego poziomu pozytynych ocen jakości obsługi. Zakładamy także możliwość niewyłonienia Gwiazdy Jakości Obsługi w ramach danej branży i kategorii, w szczególności w przypadku uzyskania negatywnych ocen jakości obsługi. 

 

Wszystkie opinie zgłoszone na platformie Jakość Obsługi, za wyjątkiem tych usuniętych z powodu naruszenia regulaminu, wpływają na wynik końcowy firmy. Do oceny poziomu jakości obsługi w firmie brane są pod uwagę nie tylko opinie dodane na portalu, ale także oceny zgłoszone za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook oraz aplikacji mobilnych na telefonach komórkowych. Wskaźnik satysfakcji klientów dla każdej firmy oparty jest o specjalny algorytm. Więcej informacji o metodologii zawartych jest w regulaminie Programu.

 

Pomimo tego, że o wyborze laureatów Polskiego Programu Jakość Obsługi decydują konsumenci, to od firmy i przyjętych w niej standardów jakości obsługi zależy, w jaki sposób jest oceniana i co za tym idzie – na którym miejscu w rankingu ostatecznie się uplasuje. Ponadto każda firma uczestnicząca w Programie, bez względu na końcowy wynik, buduje w oczach swoich klientów wizerunek firmy, dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów. Klienci z pewnością to docenią.

 

Godło Jakość Obsługi jest dobrem chronionym prawnie. Posługiwać się nim mogą laureaci wyłonieni w Programie Jakość Obsługi wyłącznie na podstawie licencji udzielanej przez organizatora. Jeżeli jesteś laureatem Programu, skontaktuj się z nami.



Uczestnictwo i korzyści dla firm


Nie, firmy nie muszą zgłaszać swojego uczestnictwa, ponieważ to konsumenci decydują o ich obecności w Programie, poprzez zgłaszanie własnych opinii na temat jakości obsługi.

 

Uczestnictwo bierne firm i konsumentów w Programie jest bezpłatne - firmy nie płacą za to, że są oceniane, mogą zapoznać się z każda opinią zgłoszoną przez konsumentów i mają szansę zostać Gwiazdą Jakości Obsługi. Jeżeli natomiast firma chce być aktywnym uczestnikiem Programu, nawiązać dialog z konsumentami, otrzymać specjalne raporty, analizy itp. - to są to opcje objęte niewielką opłatą.

 

Dostęp do opinii prawdziwych klientów. Przede wszystkim, na portalu Jakość Obsługi każda firma może zapoznać się z opiniami prawdziwych klientów bez żadnych opłat, 24h na dobę, przez cały rok. Dzięki temu może identyfikować swoje słabe i mocne strony i stale poprawiać jakość obsługi.

Większa motywacja personelu. Poinformowanie pracowników o zaangażowaniu firmy w Program Jakości Obsługi przyczynia się do podwyższenia jakości obsługi, wpływa na wzrost motywacji personelu i dbałość o codzienną obsługę zwykłych klientów. Sprawia, że personel chętniej stosuje firmowe standardy i częściej się uśmiecha. 

Korzyści wizerunkowe. Firmy zaangażowane w Polski Program Jakość Obsługi budują w oczach swoich klientów wizerunek firmy dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów.

Monitoring konkurencji i trendów. Nasz system raportów on-line daje solidne podstawy do doskonalenia firmowych standardów, dostarczając cennych wniosków i wskazówek w zakresie budowy relacji z klientami i wskazując kierunki rozwoju działań szkoleniowych. System raportowy pozwala na identyfikację mocnych i słabych stron firmy oraz na monitoring trendów na rynku i reakcji klientów na zmiany.

 

Dajemy Ci unikalną możliwość udzielenia klientom gwarancji na najwyższą jakość obsługi. Przystąp do Programu Dbam o Jakość Obsługi i pokaż swoim klientom, że ich zadowolenie jest dla Ciebie najważniejsze! Włącz opcję odpowiadania na opinie klientów na portalu Jakość Obsługi, kontaktuj się z nimi udzielając oficjalnych odpowiedzi i komentując zgłoszone opinie, w formie komunikatu widocznego bezpośrednio przy danej opinii na portalu.

 

Niedopuszczalne są wszelkie formy i próby przymusowego pozyskiwania opinii od konsumentów oraz wpływu na konsumentów w celu uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny lub usunięcia/ zmiany treści opinii już zamieszczonej na portalu Jakość Obsługi. Nie można np. organizować promocji, konkursów, itp., w których nagroda uzależniona jest od uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny. W takich sytuacjach Organizator zastrzega sobie możliwość wykluczenia firmy z Programu.

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem