Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: Gusto Dominium

Treść opinii: I. Obserwacja wstępna: 1. Pizzeria mieści się niedaleko rogu ulicy Rakowieckiej i alei Niepodległości. Pizzeria nie jest dobrze widoczna od alei, tak więc potencjalni klienci muszą wiedzieć o niej wcześniej aby z niej skorzystać. Pizzeria mieści się niedaleko Szkoły Głównej Handlowej, dlatego główną część tamtejszej klienteli stanowią studenci. Parking jest mały i pomieści tylko kilka aut. 2. Wchodząc do pizzerii usłyszałam dzień dobry, jednak z moich obserwacji wynika, że nie każdy z gości ma szczęście zostać powitanym. Dzień dobry było krótkie, bez towarzyszącego uśmiechu i kontaktu wzrokowego. Usiadłam przy pierwszym wolnym stoliku, gdyż nikt nie zapytał się czy wolałabym zjeść w części dla niepalących czy palących. 3. Kelnerka podeszła po chwili, kładąc karty menu na stole wcale się nie uśmiechała. Nie zapytała się czy życzę sobie coś do picia. II. Rozpoczęcie wizyty: Po wybraniu odpowiedniego dania zamknęłam kartę menu i czekałam ok. 7 minut zanim ktoś podejdzie, żeby się zapytać co chciałabym zamówić. Kontakt wzrokowy nie był utrzymany, raczej niecierpliwe rozglądanie się na boki w trakcie czasu rozmyślania. Zapytałam kelnerkę która sałatkę mi poleca, ponieważ nigdy nie jadłam tam żadnej z nich. Sucho odpowiedziała, że wszystkie są dobre, ale grecka cieszy się największą popularnością. Ja poprosiłam o pomoc przy wyborze jakiejś z mięsem, na co Pani odpowiedziała że jest do wyboru tylko z kurczakiem lub tuńczykiem i żebym wybrała co mi bardziej odpowiada. Kelnerka nie pytała jakie mam preferencje albo jakie składniki lubię. Tak więc zdecydowałam się na jedną z czterech możliwych sałatek – Pollo. Nie opowiedziała także czym wyróżniają się od siebie poszczególne sałatki i jakie wyjątkowe walory mają. Po moim wyborze Pani zanotowała to jedynie na karteczcie i zapytała się czy podać coś do picia, na co podziękowałam. Nie poinformowała mnie również ile będzie trwał czas oczekiwania. Mimo iż większość osób będących o tej porze to studencji SGH, to kelnerka nie zapytała sama czy posiadam legitymację w celu uzyskania sporej zniżki. Po około pół godziny czasu otrzymałam swoje danie (co ciekawe osoby, które przyszły później ode mnie dostały je wcześniej). Po skończonym posiłku czekałam ok. 15 minut, wypatrując obsługi i starając się wzrokowo zwrócić ich uwagę na siebie. W końcu podeszła do mnie kelnerka i zapytała się czy podać rachunek na co ja odpowiedziałam tak. Przyniesienie rachunku, a następnie urządzenia do kart zajęło kolejne 7 minut. Przy wychodzeniu z lokalu nie powiedziano także do widzenia. III. Analiza SWOT Silne strony Słabe strony 1. Smaczna pizza i inne dania 2. Prorozwojowe nastawienie 3. Marka rozpoznawalna na rynku 4. Doświadczenie w działaniu 5. Elegancko urządzone lokale 6. Wiele lokali na terenie Polski 7. Firma jest polska 1. Brak produktu wyróżniającego 2. Nieprofesjonalna i niewykwalifikowana obsługa 3. Wysokie ceny 4. Mało miejsc parkingowych 5. Sala jest podzielona na strefę dla palących i niepalących, ale dym unosi się wszędzie 6. Brak możliwości skorzystania z darmowego internetu Szanse Zagrożenia 1. Dalszy rozwój uwielbienia młodzieży do jedzenia pizzy 2. Większa specjalizacja 3. Zatrudnienie miłej i wykwalifikowanej obsługi 4. Wzrost poziomu zamożności społeczeństwa 5. Możliwość uzyskanie dotacji z UE na rozwój 6. Wzrost efektywności pracy 1. Większa konkurencja na rynku 2. Wchodzenie na rynek zachodnich firm o podobnym charakterze 3. Powstanie innej pizzerii niedaleko uczelni 4. Podwyżki cen produktów 5. Obniżenie poziomu zamożności społeczeństwa 6. Wzrost kosztu utrzymania lokalu oraz zatrudnienia obsługi 7. Niestabilne przepisy IV. Wskazanie rozwiązania dla słabych stron jakości obsługi Najsłabszą stroną pizzerii Dominium jest kiepski poziom obsługi klientów. Zapewne bierze się to z tego iż studenci są mniej skłonni pozostawiać napiwki za obsługę. Należałoby więc po pierwsze raz jeszcze przeszkolić obsługę z zakresu psychologicznego podejścia do klienta. Po drugie należałoby bardziej zmotywować obsługę do dbania o wysoki poziom kultury oraz o świadczone usługi. Być może wystarczające byłyby premie w zależności od poziomu zadowolenia klientów (do rachunku dołączana byłaby krótka ankieta dotycząca tego tematu). Ważne jest także lepsze odgrodzenie sali palącej od niepalącej, tak aby dymu nie było czuć wszędzie. Sala dla palących powinna znajdować się z tyłu lokalu, gdzie krótki korytarz służyłby jako element odgradzający. Stworzenie dodatkowych miejsc parkingowych wiązałoby się z ich stałym wynajęciem, co pewnie nie jest możliwe w tym miejscu (bliskim mieszkań i innych punktów obsługowych). Być może na zewnątrz lokalu powinien znajdować się znak wskazujący na najbliższy parking. Do menu w pizzerii powinno również trafić danie, które byłoby niezwykle smaczne, wyszukane, a także dodatkowo wyróżnialoby lokal spośród wielu innych w tej okolicy. Do pizzerii powinien również zostać wprowadzona możliwość skorzystania z darmowego internetu, co z pewnością przyciągnęłoby dodatkowyc klientów. Pizzeria Dominium jako sieć stara się robić wrażenie w miare luksusowej. Dlatego dobrym rozwiązaniem było wprowadzenie zniżek (sięgających 40%) dla studentów, które znacząco obniżają cenę.