Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: ebay.pl

Treść opinii: System Paypal sam o sobie: "System PayPal pozwala firmom i klientom indywidualnym posiadającym adres e-mail bezpiecznie, wygodnie i korzystnie pod względem kosztów wysyłać oraz pobierać płatności online. Nasza sieć opiera się na istniejącej infrastrukturze finansowej rachunków bankowych oraz kart kredytowych i jest działającym w czasie rzeczywistym globalnym systemem płatności. Oferowane przez nas rozwiązanie idealnie nadaje się dla małych firm, sklepów internetowych, osób prywatnych i wszelkich innych podmiotów, którym nie wystarczają tradycyjne mechanizmy obsługi płatności". Pięknie w założeniu, w praktyce trochę gorzej. A na pewno nie tak idealnie, jak chce się postrzegać sam system. Na ebay kupuję od 1999 r., sporo i regularnie. Odkąd Paypal dodał Polskę do systemu, płacę wyłącznie w ten sposób. W tym roku, po raz pierwszy w historii mojej 'współpracy' z paypal zaczęłam korzystać z narzędzia dyscyplinującego sprzedających w postaci żądania zwrotu zapłaty i wszczęcia sporu za pośrednictwem witryny. W pierwszym przypadku sprzedający został należycie zdyscyplinowany już na etapie wysłania pytania 'gdzie jest mój stuff'. Nagle okazało się, że choć zażądał ode mnie dopłaty do listu poleconego, przesyłkę wysłał zwykłym. Sam zaproponował mi zwrot niewykorzystanej kwoty zapłaconej na poczet kosztów przesyłki. Drugi case załatwiony został nieco gorzej. Sytuacja była podobna - przesyłka z UK i moja prośba o list polecony. Po dwu tygodniach od zakupu i mojej prośby o wysyłkę tą drogą sprzedający przesłał mi wiadomość, że paczki jeszcze nie wysłał, bowiem czeka na dopłatę. Łącznie z dopłatą za przesyłkę zapłaciłam 6 GBP. Kiedy przedmiot do mnie dotarł, okazało się, że wysłany został listem zwykłym - koszt: 1,30 GBP. 4,70 do zwrotu - wszczęłam odpowiednią procedurę w paypal. Mimo, że sprawa była oczywista - sprzedający nie posiadał potwierdzenia nadania listu poleconego (dokument zbliżony jest w treści do polskiego odpowiednika), paypal załatwił moje roszczenie negatywne, uznając, że po stronie sprzedawcy nie ma uchybień. Ciekawa polityka. Tak wygląda w praktyce podkreślane na każdym kroku bezpieczeństwo płatności realizowanych za pośrednictwem platformy paypal. Nie przyznaję maksymalnej oceny negatywnej tylko dlatego, że - pod warunkiem, że transakcja przebiega bez problemów - narzędzie to, choć ułomne, jest także przydatne. W dużej mierze z powodu braku konkurencji, ale jednak.