Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zalogowany_użytkownik

Dotycząca firmy: Play

Treść opinii: Szukam nowego telefonu komórkowego dla zaprzyjaźnionej staruszki, która mnie poprosiła o pomoc. Oczywiście jej wymagania rozmijają się obecnie dominująca ofertą rynkową, Jednak nie jest to sytuacja odosobniona, ponieważ już google zaproponowały mi "nowy telefon dla seniora". Na ekranie pojawiła mi się EMPORIA ELEGANCE pomyślana, zaprojektowana i wykonana z myślą o osobie, która niezbyt dobrze widzi i utraciła też już sprawność manualną, czyli duże napisy i duże (w miarę) klawisze. Niestety, na stronie natychmiast pojawia się informacja, iż ze względu na bardzo duże zainteresowanie model jest czasowo niedostępny. A oferta kusząca - abonament bezterminowy za 1 zł, w nim 60 minut na rozmowy ze wszystkimi, z tym, że rozmowy we własnej sieci są darmowe - przy założeniu więc, iz nasi bliscy też są w play (na razie tylko jedna "sztuka" ze spisu bliskich wzmiankowanej babci) abonament więcej niż korzystny (notabene, jak oni na tym zarabiają?). Strona zaproponowała mi natomiast wypełnienie formularza kontaktowego, dzięki któremu konsultanci Play zawiadomią mnie, kiedy numer będzie dostępny. Zabrałam się więc za wypełnianie formularza, który obowiązkowo przewidywał właściwie wszelkie moje dane osobowe (czegóż się nie robi w imię przyjaźni?) - podałam, łącznie z adresem e-mail i moim numerem komórkowego telefonu. Na koniec musiałam odznaczyć - standardowo moją zgodę, czy wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów niniejszej oferty.. etc. - oczywiście, wiedziałam, że muszę wyrazić zgodę, bo inaczej, jak do mnie zadzwonią lub napiszą. Ale zdziwiłam się bardzo w momencie, kiedy usiłowałam wysłać formularz - nie wyraziłam zgody na udostępnianie moich danych osobom trzecim (współpracownikom firmy Play) dla celów marketingowo-handlowych. Okazało się, że bez wyrażenia tej zgody NIE MA MOŻLIWOŚCI wysłania formularza kontaktowego. Odhaczyłam tę wymuszoną "zgodę" (nie miałam wyjścia), ale poczułam się oszukana i wykorzystana. Firma Play nie zachowuje się fair wymuszając zgodę na kupczenie moimi danymi osobowymi w zamian za podanie mi prostej informacji o dostępności telefonu dla seniora. Czuję niesmak i zadaję sobie pytanie, dlaczego tak się dzieje; czy nie ma przepisów zabraniających takich chwytów; a jeżeli są, dlaczego tego nikt nie kontroluje.. albo, gdzie to powinnam zgłosić?