Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: nattan

Dotycząca firmy: Idea Bank

Treść opinii: Mimo pozytywnej oceny mojej pierwszej wizyty w oddziale Idea Banku, zmuszony jestem wystawić jeszcze opinię negatywną. Po skorzystaniu z produktów finansowych Idea Banku na podany adres e-mail zacząłem dostawać reklamy ofert. Zainteresowała mnie oferta 1-miesięcznej lokaty na 10% i przekonany, że po kliknięciu w podany link przejdę do formularza, poprzez który lokatę założę, kliknąłem. Przekierowano mnie na stronę, gdzie podziękowano mi za zainteresowanie ofertą i obiecano kontakt.Po kilku godzinach zadzwonił do mnie uprzejmy konsultant. Gdy usłyszał, że jestem już klientem banku zmartwiony stwierdził, że owa lokata jest kierowana tylko do nowych klientów. Po co więc dostaję na maila oferty nie kierowane do mnie, choć są opatrzone hasłem "To propozycja właśnie dla Ciebie!"? Oczywiście późniejsza analiza maila ujawniła, że informacje o tym, dla jakich klientów jest lokata, znajdowała się pośród 11 linijek drobnym drukiem i szarą czcionką. Można by zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy na telefony, gdyby mail nie wyglądał jak tania reklama.Konsultant nie chciał się jednak poddać i mimo tego, że wspomniałem wcześniej o tym, iż posiadam już opiekuna w Idea Bank, zaproponował zamiast lokaty konto oszczędnościowe na 9,5%. Wśród zalet konta wymienił m.in. to, że nie mrożę środków i mogę je wypłacić bez utraty odsetek. Stwierdziłem, że konto wygląda interesująco i konsultant zaproponował umówienie mnie z doradcą w banku. Podałem tylko dogodny dla mnie termin i konsultant sam spytał, czy w tej placówce co ostatnio, po czym podał nazwisko doradcy – czyli dokładnie mojego opiekuna.Gdy udałem się na spotkanie, doradca pożalił się, że nie skontaktowałem się z nim bezpośrednio. Wyjaśniłem jak wszystko wyglądało, po czym przeszliśmy do meritum sprawy – konta oszczędnościowego. Okazało się, że nie jest to zwykłe konto, lecz Indywidualne Konto Emerytalne (IKE) oraz że jest ono oprocentowane na 9,5% tylko wtedy, gdy razem z nim podpiszę umowę na inny produkt finansowy Idea Banku – co uczyniłem już miesiąc wcześniej otrzymując do tego korzystnie oprocentowaną lokatę. Generalnie konsultant zataił więc przede mną ważne informacje, przedstawił niepełny opis produktu licząc na moją naiwność i całkowicie zmarnował mój czas, ponieważ zrobiłem sobie wycieczkę do oddziału wyłącznie dlatego, że konsultant jest rozliczany z tego, ile spotkań umówi – jak wyjaśnił mi doradca. Brak współpracy między infolinią i placówkami banku jest mało profesjonalny. Bank musi pomyśleć jak inaczej motywować pracowników, bo chory wyścig o klienta między pracownikami naziemnymi a teleobsługi powoduje, że Idea Bank traci w moich oczach wiarygodność, którą zyskał podczas mojego pierwszego kontaktu z doradcą w oddziale przy ul. Marszałkowskiej 87.