Czego boją się Polacy na wakacjach?

Polacy ocenili branżę turystyczną. W lipcu przeprowadziliśmy Comiesięczny Monitoring Branż dla biur podróży oraz hoteli. Użytkownicy portalu jakoscobslugi.pl opisali swoje doświadczenia i ocenili tę branżę niżej, niż się tego spodziewaliśmy. Co mogło mieć na to wpływ? Gdzie podróżują Polacy? Ile wydają?

 

Ile Polak wyda na wakacje w 2024 roku?


Według badań Mind&Roses, większa część osób na wakacje w Polsce wyda 1734zł na osobę - to o 7% więcej niż w 2023 roku. Raport pokazał, że ok. 14% osób nie pojedzie w tym roku nigdzie. Co piąty Polak ma zamiar zmieścić się w budżecie 1500 - 2500 zł, a największa grupa ankietowanych w przedziale 2500 - 5000 zł. Tylko 2% badanych wyda na wakacje powyżej 15000 zł.

Ze względu na zbyt wysokie ceny, 14% Polaków nie pojedzie na wakacje w tym roku.

 

Gdzie jeżdżą Polacy?


Portal pollster.pl przedstawił, że 72% Polaków planuje pozostać w Polsce podczas wakacji, z czego najwięcej - aż 48% wybierze się nad Morze Bałtyckie.

Za granicę ma się wybrać około 42%, z czego 7% Polaków wyjedzie poza Europę.


Jakie są najpopularniejsze kierunki za granicą?


Turcja 25%

Egipt 22%

Tunezja 12%

Tajlandia 12%

USA 10%

Australia 7%

Zjednoczone Emiraty Arabskie 6%



 



Czego boją się Polacy?


Najwięcej ankietowanych martwiło się o pogodę (42%), na drugim miejscu wykazano problemy zdrowotne (34%), następnie wypadek (33%), kradzież (30%) oraz insekty (25%).

 

Jak Polacy oceniają branżę turystyczną?

 

Wskaźnik za lipiec 2024 wyniósł 3,5/5 - czy to dużo? 


Jednym z problemów może być nieodpowiednie dostosowanie wielkości obiektów do ilości gości. Nasi użytkownicy nie byli zadowoleni z obłożenia hotelu:

,,[…] Z minusów parking - przed samym hotelem znajduje się bezpłatny parking, niestety bardzo mały, więc ciężko o miejsce. Troszkę dalej jest dużo większy parking należący do hotelu, jednak już płatny (nawet dla gości). Hotel w wakacje i ferie jest bardzo zatłoczony, ludzi jest pełno i tworzą się ogromne kolejki w restauracjach czy na basenie. Ceny za nocleg też są dosyć wysokie. Pokoje jak i cały hotel bardzo czyste, jednak widać, że już trochę zużyte. Obsługa bardzo pomocna i ze świetnym podejściem do dzieciaków. Polecam na pobyt, ale nie w najpopularniejszych terminach, gdy ceny są wyższe i jest pełno ludzi."

 

Jednak nie zabrakło też pozytywnych opinii o hotelach:

,,Hotel sam w sobie ma urok. Pokoje czyste, prawie w każdym balkon. Obsługa bardzo pomocna, nawet w sprawach, którymi nie muszą się zajmować, Miałam ofertę ze śniadaniami, jedzonko bardzo dobre, jedyny minut to to, że śniadania są od 8 do 10; ja jako miłośniczka gór potrzebuję wychodzić wcześniej - na to hotel ma rozwiązanie. Można do dnia wcześniej do godziny 15 zgłosić, że będzie się wychodzić np. o 6 i suchy prowiant będzie czekał w recepcji. Gorąco polecam."

 

Oceny naszych użytkowników wykazały, że są oni najbardziej zadowoleni z wiedzy i kompetencji personelu oraz oferty, ceny i asortymentu. Najgorszym wskaźnikiem okazała się organizacja i czas obsługi.

 

Lipiec przyniósł mieszane rezultaty dla branży turystycznej. Ocena 3,5 sugeruje, że istnieje pole do poprawy, szczególnie w kontekście organizacji i czasu obsługi, które zostały wskazane jako największe mankamenty.
 
 
Zachęcamy do dodawania opinii na naszym portalu, aby pomóc nam badać jakość obsługi w kolejnych miesiącach.

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

MATERIAŁ SPONSOROWANY

Jak bezpiecznie kupować w sieci? Na co uważać? - Porady

Zakupy w sieci stają się coraz bardziej popularne, oferując wygodę i szeroki wybór produktów. Jednak wraz z rosnącą popularnością zakupów online rośnie także liczba zagrożeń, na które musisz być przygotowany....

Czytaj więcej

Czego boją się Polacy na wakacjach?

Polacy ocenili branżę turystyczną. W lipcu przeprowadziliśmy Comiesięczny Monitoring Branż dla biur podróży oraz hoteli. Użytkownicy portalu jakoscobslugi.pl opisali swoje doświadczenia...

Czytaj więcej

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmy przy obsłudze klienta? Sprawdź, jak ich unikać!

Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. Niestety, nawet najlepiej prosperujące przedsiębiorstwa popełniają błędy, które mogą...

Czytaj więcej

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi