Podstawowe prawa konsumentów to prawa do wyboru, informacji, bezpieczeństwa i reprezentacji. Zostały ustanowione w 1962 roku w Stanach Zjednoczonych.
Głównym celem Dnia Konsumenta jest podkreślenie istotnej roli, jaką odgrywają konsumenci w dzisiejszym społeczeństwie oraz zwrócenie uwagi na ich prawa.
Dzień Konsumenta to doskonała okazja do podniesienia świadomości konsumentów na temat ich praw i obowiązków. Poprzez różnego rodzaju kampanie edukacyjne czy spotkania, konsumenci mogą dowiedzieć się więcej na temat produktów, usług oraz sposobów, w jaki mogą chronić swoje interesy. To również doskonała okazja do przypomnienia firmom o ich obowiązkach wobec klientów oraz do zachęcania konsumentów do zgłaszania nieprawidłowości i naruszeń ich praw.
Jest to również czas, aby zwrócić uwagę na etyczne aspekty handlu. Konsumenci mogą być bardziej świadomi wpływu swoich decyzji zakupowych na społeczeństwo i środowisko naturalne. Zachęcanie do wspierania firm, które działają zgodnie z zasadami etycznego biznesu, może przyczynić się do tworzenia bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego rynku.
Tutaj możesz dowiedzieć się, jakie firmy najbardziej dbały o jakość przez ostatni rok. W tym gronie znalazły się nie tylko nowe firmy, ale też takie które co roku starają się utrzymywać wysoki poziom obsługi lub go podwyższać!
Dzień Konsumenta to doskonała okazja do promowania świadomości konsumenckiej, edukacji na temat praw i obowiązków konsumentów oraz do promowania etycznego handlu. Jednakże, aby cele te mogły być osiągnięte, niezbędne jest zaangażowanie zarówno instytucji publicznych, jak i prywatnych firm, a także samej społeczności konsumenckiej. Jedynie poprzez wspólną pracę można stworzyć bardziej sprawiedliwy i zrównoważony rynek, który służy wszystkim.
Śledźcie nas na Instagramie, Facebooku i LinkedInie, aby być na bieżąco
A jeśli chcesz zostać wpływowym konsumentem -> dodaj opinię i zobacz swój wpływ!
Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...
Czytaj więcejJak co roku, Polski Program Jakości Obsługi rusza z badaniem satysfakcji Polaków i jakości obsługi w placówkach handlowych i usługowych w Polsce. Od kilku lat ocenie podlegają także sklepy i serwisy online....
Czytaj więcejWybór firmy hostingowej to decyzja, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej obecności w internecie. W dzisiejszym zalewie ofert, jakość obsługi...
Czytaj więcej