Kim jest „przeciętny” klient sklepu spożywczego?

Sklepy spożywcze to jedno z tych miejsc, które odwiedza każdy z nas. Jedni częściej, drudzy rzadziej. Można stacjonarnie lub on-line. Jednak zakupów tych nie unikniemy. A kim jest „przeciętny” klient sklepu spożywczego? Dzięki badaniu, udało nam się stworzyć profil takiego klienta.

 

W kwietniu Polski Program Jakości Obsługi rozpoczął cykl badań pod hasłem Comiesięczny Monitoring Branż. Jako pierwszą, pod lupę wzięto branżę sklepów spożywczych. Oprócz ocen jakości obsługi w poszczególnych sieciach, zbadano także zwyczaje zakupowe konsumentów. Dzięki temu udało się stworzyć profil klasycznego klienta sklepu spożywczego.

Z przeprowadzonego badania otrzymaliśmy ciekawe wyniki, które pomogły nam dowiedzieć się nieco więcej o zwyczajach zakupowych polskich konsumentów. Z badania wynika, że zdecydowana większość z nas woli robić mniejsze zakupy co kilka dni, niż raz w tygodniu pojechać na większe zakupy. Dodatkowo, jedynie 1 procent respondentów przyznało, że wybiera zakupy spożywcze przez internet. W przypadku pytania o czas dokonywania zakupów, nie było zdecydowanego lidera. 39% respondentów odpowiedziało, że robi zakupy w dni powszednie po południu, 35% nie zwraca uwagi na dzień tygodnia, w jaki udaje się do sklepu, a 19% wybiera godziny przedpołudniowe od poniedziałku do piątku. Co ciekawe, tylko 7% ankietowanych stwierdziło, że dokonuje zakupów w soboty i niedziele handlowe.

Ponad ¾ ankietowanych zadeklarowało, że za cel najczęściej wybiera supermarkety lub większe delikatesy, a jedynie 14 procent decyduje się na zakupy w hipermarketach lub hurtowniach. Przy wyborze sklepu respondenci kierują się głównie ceną produktów i dostępnością asortymentu. Najmniejsze znaczenie ma dla nich pochodzenie dostępnych produktów oraz ich jakość. Jakość Obsługi w placówkach spożywczych również jest dla ankietowanych mało istotna – otrzymała zaledwie 2% głosów.

Z otrzymanych odpowiedzi ukształtowaliśmy profil przeciętnego klienta sklepu spożywczego. Jak się okazuje, jest to kobieta w wieku od 24 do 45 lat, dokonująca zakupów kilka razy w tygodniu, najczęściej po pracy. Za cel obiera supermarkety lub większe powierzchniowo sklepy spożywcze, w których znajdzie umiarkowane ceny produktów.

 

Dodatkowo, najczęściej wskazywane przez respondentki sieci to Biedronka i Lidl. 

~MK

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem