Netia dzwoniła do klientów bez ich zgody

Teraz klienci Netii mogą ubiegać się o rekompensatę za otrzymywane telefony z ofertami zawarcia umowy, choć nigdy nie wyrażali zgody na marketing bezpośredni. 

Decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jest niepodważalna – Netia nie dostosowała się do zapisów prawa telekomunikacyjnego dzwoniąc do klientów z ofertą sprzedaży nie mając na to ich zgody. Jak się okazało, Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, jednak bez zgody na kontakt w ramach marketingu bezpośredniego, ponieważ te nie zostały prawidłowo udzielone. 

Konsultanci dzwoniąc z ofertami sprzedaży próbowali otrzymać zgodę klientów podczas rozmowy, co również jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Należy pamiętać, że zakup gotowej bazy nie zwalnia operatora z odpowiedzialności za podejmowane działania, które wymagają akceptacji konsumentów. 

UOKiK nie nałożył kary finansowej na Netię, ponieważ ta zobowiązała się zmienić dotychczasowe warunki współpracy z firmami partnerskimi. Od tej pory dostawca usług telekomunikacyjnych ma pozyskiwać zgody konsumentów zgodnie z przepisami, a także weryfikować czy gotowe bazy, z których będzie korzystać, mają zgody abonentów na kontakt. 

Dodatkowo Netia zaproponuje rekompensaty dla klientów, z którym się kontaktowała w owym czasie. Dotyczy to zarówno osób, które podpisały umowę jak również tych, którzy nie chcieli skorzystać z oferty.

Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują mogą skorzystać z jednej z poniższych propozycji:

  • 120 zł nadpłaty na koncie abonenckim
  • wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych
  • zawarcie kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki
  • dostęp do programu antywirusowego na rok
  • dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z trzech opcji: 

  • zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą aktywacyjną za usługi i sprzęt
  • dostęp do programu antywirusowego na rok
  • dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy

Konsumenci, którzy chcą skorzystać z zadośćuczynienia musza to zrobić w ciągu trzech miesięcy od momentu pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.

Spotkała Cię podobna sytuacja? Zgłoś to do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów!

Jeśli chcesz podzielić się swoimi wrażeniami nt. jakości obsługi świadczonej przez Netię lub innego dostawcę usług telekomunikacyjnych to dodaj opinie!

 

źródło: UOKiK

 

 

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem