Telemarketing bez zgody klientów. UOKiK nakłada kary finansowe na przedsiębiorstwa.


UOKiK nałożył karę finansową na spółkę Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) za dzwonienie do klientów w celach marketingowych, nie uzyskując wcześniej ich zgody. 

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczęły wpływać skargi osób, które otrzymywały niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy garnków marki Philipiak.  Konsumenci podkreślali w swoich zgłoszeniach, że nie wyrażali wcześniej zgody na przekazywanie informacji marketingowych drogą telefoniczną. 

Zgłoszenia te były podstawą do wszczęcia postępowania wobec spółki Smak i Zdrowie. UOKiK ustalił, że telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do gotowania były zleconej innej firmie, która w imieniu spółki kontaktowała się z konsumentami bez ich zgody. Jak wskazuje UOKiK, Smak i Zdrowie prowadząc takie działania nie zastosował się do wymogu wynikającego z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Według prawa każde przedsiębiorstwo, które dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej firmie, musi mieć na to jego przyzwolenie. Ponadto zgodę na kontakt należy uzyskać wcześniej, a nie na początku rozmowy. Konsument powinien zostać poinformowany komu i w jakim celu udziela zgody. 

Urząd uznał, że spółka Smak i Zdrowie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę finansową w wysokości 35 388 zł

 

Spotkała Cię podobna sytuacja? Zgłoś to do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów!

 

źródło: UOKiK

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem