Usługi kurierskie pod lupą – czym kierują się konsumenci przy wyborze firmy?

 

Każdy z nas korzysta z usług firm kurierskich. Jedni regularnie, inni sporadycznie, jednak niezależnie od częstotliwości, kierujemy się podobnymi wytycznymi przy wyborze firmy, mamy swoje przyzwyczajenia i oczekiwania. A jakie nawyki dominują wśród polskich konsumentów? Dowiesz się tego dzięki nam!

 

W maju Polski Program Jakości Obsługi realizował kolejną odsłonę cyklu Monitoringu Branż. Tym razem pod lupą znalazła się branża firm kurierskich. Sprawdzaliśmy z jaką częstotliwością polscy konsumenci korzystają z ich usług, oraz czym kierują się przy wyborze usługodawcy. Poprosiliśmy respondentów także o ocenę firm, z którymi mieli styczność w ostatnim czasie. Wyniki naszego badania, sprawdzicie poniżej.

Na pytanie o częstotliwość korzystania z usług firm kurierskich, zdecydowana większość respondentów odpowiedziała, że robią to kilka razy w miesiącu, ale nie częściej niż raz w tygodniu. Nałogowych użytkowników jest zaledwie 8% - osoby te zamawiają produkty lub wysyłają je za pośrednictwem kurierów kilka razy w tygodniu. Niespełna 1/5 ankietowanych udzieliła odpowiedzi, że korzysta z usług kurierów raz w miesiącu, a 13% korzysta sporadycznie - raz na kilka miesięcy.

 

Zapytaliśmy także respondentów, czym kierują się przy wyborze firmy kurierskiej. Dla większości konsumentów najistotniejsza jest cena – takiej odpowiedzi udzieliło 43% ankietowanych. Lokalizacja punktu nadania lub odbioru przesyłki jest kluczowa dla 27% respondentów, a szybkość dostawy dla 26%. Zaledwie 4% ankietowanych przyznaje, że na ich decyzję ma wpływ funkcjonalność platformy do zarządzania przesyłkami.

 

Czy jest rzecz, której nigdy nie zamówisz za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej? Aż 97% respondentów odpowiedziało, że ma takie artykuły, których nie zamówi, ani nie wyśle poprzez firmę kurierską. W tej grupie największą część stanowi żywność – 33% głosów opowiedziało się, że nie zamawia żywności z dostawą kurierską. Równie sporą grupą są rośliny – tych nie zamawia 30% ankietowanych. Trzecie miejsce zajmują szklane przedmioty z wynikiem 16% głosów. Pozostałe odpowiedzi były udzielane w mniejszości i tak meble otrzymują 8% głosów, dokumenty 7%, unikatowe rzeczy (jak ręcznie robione przedmioty) to 2%, a duże gabaryty to tylko 1% głosów.

 

Podczas badania poprosiliśmy także naszych ankietowanych o ocenienie jakości obsługi w firmach, z którymi mieli kontakt w ostatnim czasie. Oceny były zaznaczane na skali 1-10, gdzie 1 oznacza bardzo słabą obsługę, a 10 rewelacyjną. Wyniki zostały zebrane, a z nich wyliczono średnią ocen dla każdej firmy. Podsumowanie przedstawiono na poniższym wykresie. 

 

Wśród ankietowanych największą grupą były kobiety w przedziale wiekowym 24-45 lat, najmniejszą zaś mężczyźni w wieku 18-23.

 

A Ty z usług jakiej firmy ostatnio korzystałeś? Dobrze oceniasz jakość obsługi?

Podziel się z nami opinią! 

 

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem