Święto wielkich promocji i obniżek cenowych zbliża się wielkimi krokami. Promocje będą trwać dzień, kilka dni, a w niektórych sklepach nawet miesiąc. Kuszeni atrakcyjnymi ofertami, przecenami i „wyjątkowymi okazjami” możemy nie zauważyć marketingowych trików, które stosują niektórzy sprzedawcy. Sprawdź, jak nie dać się nabrać na fałszywe promocje z okazji Black Friday!
Black Friday to dzień, na który czeka wielu konsumentów. Do Polski tradycja tego święta dotarła dość niedawno, bo w 2015 roku. Mimo, że w tym dniu w naszym kraju wyprzedaże nie są tak spektakularne jak w Stanach Zjednoczonych, to i tak wielu daje się porwać zakupowemu szaleństwu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega i przypomina, o typowych formach nadużyć związanych z wyprzedażami na Black Friday. Jest to np. żonglerka cenami, czyli podnoszenie cen parę dni wcześniej, aby w święto wyprzedaży móc je obniżyć, dzięki czemu promocja wydaje się atrakcyjna. Kolejnym typem nadużycia, który bardzo często możemy spotkać w sklepach to promocje „przynęty”. To nic innego, jak zachęcenie klienta wysoką obniżką do zakupu różnych artykułów, podczas gdy promocja dotyczy wyłącznie wybranych marek czy produktów. Przykładem jest komunikat „drugi produkt -50%”. Jednak wielu klientów nie zauważa drobnej gwiazdki przy haśle zachęcającym do zakupów i przy kasie dowiadują się, że promocja nie obowiązuje pełnego asortymentu, a jedynie wybranych artykułów.
Oczywiście, że tak! To świetna okazja, aby zaoszczędzić. Warto jednak podejść do nich z głową. Nie kupuj pochopnie. Przed każdym zakupem zastanów się, czy na pewno potrzebujesz tej rzeczy. Staraj się, aby emocje nie zawładnęły Tobą podczas zakupów. Jeśli uznasz, że przedmiot, który Ci się spodobał jest wart swojej ceny i jest Ci on potrzebny – nie wahaj się. Good luck!
Źródła:www.casfera.pl/www.businessinsider.com.pl
Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...
Czytaj więcejJak co roku, Polski Program Jakości Obsługi rusza z badaniem satysfakcji Polaków i jakości obsługi w placówkach handlowych i usługowych w Polsce. Od kilku lat ocenie podlegają także sklepy i serwisy online....
Czytaj więcejWybór firmy hostingowej to decyzja, która może znacząco wpłynąć na sukces Twojej obecności w internecie. W dzisiejszym zalewie ofert, jakość obsługi...
Czytaj więcej