Psychologia reklamy: Jak nasz mózg reaguje na sztuczki?

Reklamy są wszechobecne w naszym codziennym życiu - na ulicach, w telewizji, radiu i internecie. Tylko dlaczego niektóre z nich, zapadają w pamięć, gdy inne znikają bez śladu? Odpowiedzią jest połączenie marketingu z nauką o ludzkim umyśle, czyli psychologia reklamy.


Jakie są główne zasady, aby reklama dobrze zadziałała? Przeczytaj poniżej.



1. Przyciąganie uwagi 

Pierwszym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi widza, najlepiej w pierwszych 2-3 sekundach. Zainteresowanie widza w dzisiejszych czasach jest trudne, ponieważ reklamy są wszędzie i ludzki mózg często je ignoruje. Przykładem reklam przyciągających uwagę jest IKEA. W reklamach często poznajemy ciekawe historie, niekonwencjonalne obrazy i intrygujące pomysły do przedstawienia swoich produktów.



2. Zasada pamięci
Gdy widz zauważy już reklamę, następne wyzwanie to sprawienie, aby ją zapamiętał. Niektóre marki osiągają to, za pomocą powtarzalnych sloganów i łatwych do zapamiętania melodii. Dobrym przykładem jest Nike - chyba każdy zna slogan ,,Just Do It". Łatwo zapada w pamięć, a dodatkowo dodaje ducha walki, co wpisuje się w markę z odzieżą sportową.





3. Emocje
Reklamy często wywołują emocje, aby stworzyć głębszy związek z konsumentem oraz mocniej zapadać w pamięć. Obejrzyj reklamę Allegro, ale ostrzegamy, nie rób tego bez chusteczek, bo jest naprawdę wzruszająca. Marka w ten sposób przekazuje, że jest ciepła, opiekuńcza i ma odpowiedź na każdy problem. 


4. Wpływ społeczny
Reklamy często wykorzystują techniki perswazji i wpływu społecznego, aby przekonać konsumentów do zakupu. Użycie celebrytów w reklamach to świetny przykład. Gdy Jennifer Aniston promuje produkty Aveeno, konsumenci są bardziej skłonni uwierzyć w skuteczność produktu - to jest siła autorytetu i wpływu społecznego.


5. Preferencje
Psychologia reklamy bada, jak reklamy wpływają na nasze decyzje i preferencje zakupowe. Apple jest tu doskonałym przykładem. Ich reklamy podkreślają innowacyjność, prostotę użytkowania i elegancję designu, co przekłada się na pozytywny obraz marki i skłania konsumentów do wyboru ich produktów.



Psychologia reklamy to fascynujące połączenie nauki i marketingu, które pomaga nam zrozumieć, dlaczego niektóre reklamy są skuteczne, a inne nie. Dzięki zrozumieniu tych mechanizmów, marki mogą tworzyć bardziej skuteczne kampanie, które przyciągają uwagę, zapadają w pamięć, wywołują emocje, przekonują i wpływają na nasze decyzje zakupowe.

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

Znamy już niemal wszystkie Gwiazdy Jakości Obsługi 2024! [AKTUALIZACJA]

Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...

Czytaj więcej

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmy przy obsłudze klienta? Sprawdź, jak ich unikać!

Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. Niestety, nawet najlepiej prosperujące przedsiębiorstwa popełniają błędy, które mogą zaszkodzić ich reputacji i relacji z klientami. Dowiedz...

Czytaj więcej

Konkurs Wielkanocny ,,Rozbij pisankę" - Regulamin

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie "Rozbij pisankę"!Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:1. Dodać cztery opinie tekstowe na stronie jakoscobslugi.pl do czterech...

Czytaj więcej

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi