Postanowiłam trochę prowokacyjnie zacząć moją przygodę opisywania jakości obsługi od e-tajemniczego klienta i od oceny portalu www.jakoscobslugi.pl. Skupiłam sie jedynie na tych częściach portalu, które są dostępne konsumentowi/uczestnikowi.
1. pomysł bardzo dobry, inicjatywa słuszna, zawartość merytoryczna pewnie może posłużyć do analizy i badań nie jednej branży czy kategorii na rynku, przy niskich kosztach własnych
2. brak promocji portalu i projektu – trafiłam na niego zupełnie przez przypadek a rzecz cenna, szkoda, że nie promowana bo marnują się jej zasoby i samo godło również przez to nie niesie znamion prestiżowych
3. grafika przejrzysta nie odwraca uwagi od merytorycznej części serwisu
4. pozycjonowanie w najpopularniejszej moim zdaniem wyszukiwarce www.google.pl perfekcyjne – 1 miejsce na liście – pytanie tylko czy to zabieg właściciela portalu czy zwykła reakcja na wpisane słów zawartych w adresie www.
5. strona główna – czytelna, choć na pierwszy rzut oka nie sugeruje potelncjalnemu konsumentowi zawartości i celu programu
6. wyszukiwarka „znajdź informacje na temat jakości obsługi w Twojej okolicy” – po wpisaniu miejscowości i ulicy brak wyników, po wpisaniu tylko miejscowości ponad 20 zakładek z wynikami, po wpisaniu kombinacji nazwa sklepu i miejscowość (choć uniemożliwia to już ograniczenie co do okolicy) wyników brak, po wpisaniu tylko nazwy sklepu wyników ponad 10 zakładek, jednym słowem nie działa
7. wyszukiwarka obserwacji – moim zdaniem trochę zbyt ogólna, dla przykładu konsument chce zapoznać się z opiniami innych na temat sklepów spożywczych w okolicy swojego domu czy pracy; wybiera branżę „zakupy spożywcze” i trafia na listę opini dotyczących sklepów spożywczych bez możliwości zaszeregowania ich np. w kategoriach mały/duży sklep/market (bo być może ma takie preferencje), miasto/ulica (bo chce robić zakupy blisko domu, a nie zna okolicy), konkretny punkt sprzedaży z opiniami wszystkich użytkowników portalu (bo wybrał już punkt sprzedaży i chciałby zapoznać się z opiniami wielu osób), aktualność opini użytkowinów portalu (bo być może punkt sprzedaży przeszedł metamorfozę obsługi klienta). Być może warto zastanowić się nad bardziej zaawansowaną wyszukiwarką, bardziej przyjazną konkretnym zapytaniom i potrzebom konsumenta. Być może wówczas program nie będzie skierowany głównie do firm a tak jak jest to napisane na głównej stronie portalu "Twoje obserwacje pomogą innym podejmować decyzje"
8. na stronie głównej w prosty i jasny sposób wydzielone zostały części portalu dla konsumenta i firmy, również na podstronach na pasku z lewnej strony rozróżnione kolorami znalazły się bloki dla konsumenta i firmy jedynie nie jasne pozostają ikony w górnej części strony, nieintuicyjne jeśli chodzi o podział konsument/firma
9. Top 100 (ruchamy pasek na górze strony) – co oznacza minus 50% a co oznacza liczba przy „trójkącie”, najlepsze firmy z ujemną oceną?, top 100, w którym roku?, czy ujemna ocena jest aktualną oceną narastającą, a ujemna liczba oznacza spadek ocen bo roku poprzedniego? – rodzi sie wiele pytań w głowie konsumenta
10. konkursy, nagrody, zwycięzcy – brak aktualizacji lub konsekwensji np. "co tydzień świeże nagrody" a data ostatniego konkursu 7-13.04.2009
11. rejestracja w portalu – prosta,łatwa, intuicyjna
12. po zalogowaniu – proste, przyjazne menu po lewej stronie
Ogólnie ocena +1 za pomysł bo jest on najważniejszy portal to jedynie narzędzie ale nie zaszkodzi nad nim popracować, podobnie jak nad promocją samego programu i godła.
Dziękujemy za opinię! Nieustannie pracujemy nie tylko nad jakością obsługi użytkowników naszego portalu, ale też nad funkcjonalną stroną serwisu. Dotyczy to też oczywiście aktualizacji danych na bieżąco - postaramy się nadrobić wszystkie zaległości. Ważną częścią portalu niedługo stanie się wspomniana wyszukiwarka - przygotowujemy nowoczesne narzędzie, które będzie nie tylko użyteczne dla firm dbających o jakość obsługi, ale też jako praktyczna pomoc dla wszystkich, którzy poszukują precyzyjnej informacji. Zastanawiamy się nad graficzną przebudową niektórych części naszego serwisu i z pewnością weźmiemy te spostrzeżenia pod uwagę - dziękujemy i serdecznie pozdrawiamy! Zespół Secret Client
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.