Co miesiąc przyglądamy się jednej z branż, przeprowadzając badanie wśród polskich konsumentów, w którym pytamy o ich przyzwyczajenia związane z danym sektorem, preferencje i obserwacje. Czerwiec dostarczył nam nowych, ciekawych informacji!
W czerwcu odbyła się kolejna edycja Comiesięcznego Monitoringu Branż. Tym razem wypytaliśmy konsumentów o doświadczenia związane z branżą bankową. Jesteście ciekawi, jak prezentują się wyniki?
Czy każdy z nas korzysta z usług jednego banku? Jak się okazuje – nie! Zaledwie 14% respondentów korzysta z usług wyłącznie jednego banku! Największa grupa, bo aż 41%, korzysta z usług dwóch banków jednocześnie. 25% ankietowanych przyznaje, że korzysta z trzech banków, a 20% z czterech lub więcej.

A czym kierujemy się przy wyborze banku? Zdecydowana większość ankietowanych ponad wszystko ceni sobie darmowe prowadzenie konta osobistego. Pozostałe korzyści mają przybliżoną ilość wielbicieli. 16% ankietowanych wybiera bank, w którym będą mogli bezpłatnie korzystać z bankomatów w Polsce i Unii Europejskiej. Z kolei 14% decyduje się na firmę, która dysponuje czytelnym i funkcjonalnym kontem internetowym. Duże znaczenie ma tu aplikacja mobilna i proste korzystanie z płatności mobilnych. Wśród respondentów znalazło się 12% tych, którzy chcieliby mieć darmowe karty płatnicze, a 11% chce mieć możliwość posiadania konta lub karty wielowalutowej. 
Zapytaliśmy naszych ankietowanych także o preferencje dotyczące brania pożyczek. Ponad połowa przyznaje, że chcąc wziąć kredyt lub pożyczkę, od razu udaje się do banku, w którym ma konto osobiste. Z kolei ponad 1/3 respondentów woli zrobić większy przegląd ofert i szuka korzystnych warunków wśród konkurencyjnych banków. To cenne informacje dla pracowników branży bankowej! Zaledwie 15% ankietowanych odpowiedziało, że nigdy nie korzystało z kredytów ani pożyczek. 
Wśród osób biorących udział w badaniu odnaleźliśmy niemal identyczną liczbę kobiet i mężczyzn. Większe rozbieżności widzimy w wieku naszych ankietowanych. Prawie połowa z nich znajduje się w przedziale wiekowym pomiędzy 24, a 45 lat. ¼ ankietowanych to osoby w wieku 46 – 59 lat. Nieco mniejsza grupa, stanowiąca 18% ankietowanych, to osoby po 60 roku życia. Najmniejsza grupę respondentów stanowią najmłodsi – osoby w przedziale wiekowym 18-23.
Podczas badania poprosiliśmy także konsumentów o ocenę banków, z którymi mieli kontakt w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zadowolenie z obsługi ankietowani zaznaczali na skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza bardzo słabą obsługę, a 10 – rewelacyjną. Przeliczyliśmy otrzymane wyniki i stworzyliśmy na ich podstawie RANKING NAJLEPSZYCH BANKÓW! Na pierwszym miejscu znalazł się laureat aż 12 Gwiazd Jakości Obsługi - ING Bank Śląski. Tuż za nim, również na podium, znajduje się mBank oraz Millennium Bank. Jesteście ciekawi pozostałych wyników? Ranking znajdziecie poniżej!
Zgadzasz się z ocenami ankietowanych? A może masz kompletnie inne zdanie?
Oceń odwiedzany bank na jego profilu na jakoscobslugi.pl!
Współczesne społeczeństwo coraz bardziej uświadamia sobie, że konsumpcja nie ogranicza się jedynie do nabycia produktów czy usług. Klienci stają...
Czytaj więcejSierpień i wrzesień to dla branży handlowej czas ogromnego ruchu i wzmożonej konkurencji. „Back to School” to nie tylko zakupy szkolne – to także test sprawności...
Czytaj więcejGwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...
Czytaj więcej